رقابت های فوتبال پنج نفره نابینایان قهرمانی كشور روز یكشنبه در مجموعه ورزشی امام علی (ع) كرمان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ،محمود حدادیان رئیس  هیات ورزش های نابینایان استان كرمان در این خصوص گفت: این رقابت ها تا روز پنجشنبه هفته جاری با حضور هشت تیم مختلف از كشور تحت عنوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی فوتبال نابینایان جمهوری اسلامی جهت شرکت در مسابقات پارالمپیک 2012لندن  برگزار می شود.

وی تیمهای شرکت کننده در این مسابقات را كرمان، تهران، مازندران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود :  در مجموع این رقابتها 16 دیدار برگزار می شود و در نهایت تیم قهرمان معرفی می گردد .
وی در تشریح ترکیب تیمی این مسابقات گفت : هریك از تیم های شركت كننده یك دروازه بان بینا و چهار بازیكن نابینای مطلق دارند كه یك گروه پنج نفره دیگر را نیز مانند همین تركیب در نیمكت ذخیره خود برای تعویض ها در اختیار دارند.
حدادیان  مجموع بازیکنان شرکت کننده در این دوره از رقابتها را 80 بازیكن بیان کرد و افزود: در پایان با دعوت از برترین های تیم های مختلف به اردوی تیم ملی هشت بازیكن نابینا و دو دروازه بان بینا به عضویت تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان در خواهند آمد.
رئیس  هیات ورزش های نابینایان استان كرمان گفت: تیم ملی ایران پس از این رقابت ها، با شركت در اردوهای مختلف خود را برای شركت در پارا المپیك 2012 لندن آماده می كند.
گفتنی است، دیدار افتتاحیه رقابت های فوتبال پنج نفره نابینایان قهرمانی كشور بین دو تیم كرمان و تهران برگزارشد.