همزمان با سراسر کشور  طرح پیشگیری از تنبلی چشم  (آمبلیوپی ) در کرمان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ،طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهد کودک اختر با حضور مدیر کل  و مدیران بهزیستی آغاز شد .
در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در سراسر کشور گفت : اجرای این طرح کمک خواهد کرد تا از نابینایی افرادی که دچار مشکل بینایی هستند  و از آن اطلاعی ندارند جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود 168000 کودک3تا 6 سال  در استان ، 96034 نفر مورد معاینه قرار گرفتند افزود: پیش بینی ما امسال بر این است که قریب 80 درصد کودکان 3تا6 سال در این طرح مورد معاینه بینایی سنجی قرارگیرند.
وی تعداد پایگاههای بینایی سنجی  سراسر استان  را 2500پایگاه عنوان کرد و اظهار داشت : این طرح در تمامی مهد های کودک ،آمادگیهای مدارس دولتی و غیر دولتی تحت نظارت آموزش و پرورش و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در خانه های بهداشت سراسر استان اجرا می شود.
دکتر عباسی زمان اجرای این طرح را از اول تا پایان آبانماه اعلام کرد و گفت : در سال گذشته از   96034تعداد  7581 نفر مشکوک به تنبلی چشم شناخته شدند که در نهایت پس از معاینه توسط اپتومتریست و چشم پزشک 1815 نفر عیوب انکساری ،91 نفر استرابیسم ، 47 نفر بیماری های چشمی و 291 نفر آمبلیوپ شناخته شدند .
مدیر کل بهزیستی از خانواده ها خواست تا به منظور اطمینان از سلامت چشم کودکان خود تا پایان آبانماه به پایگاههای بینایی سنجی سراسر استان مراجعه نمایند.