به مناسبت 16 مهرماه روز جهانی کودک  آیین افتتاح گرامیداشت هفته جهانی کودک با حضور جمعی از کودکان مهد های کودک در بهزیستی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی ،در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به 31305 کودک در مهدهای کودک استان گفت :این تعداد کودک در 629 مهد کودک در سراسر استان نگهداری می شوند .

وی با اشاره به شعار امسال «کودک،آموزش یکپارچه قبل از دبستان و برابری فرصتها »گفت  :

 

در صد پوشش آموزشهای مهد کودک در مجموع کل کودکان صفر تا 6 سال استان  7/11 درصد است که این درصد در کودکان تحت آموزش 3 تا 6 سال 20 درصد از کل کودکان استان می باشد.

وی بحث آموزش و استفاده از فرصتهای آموزشی برای کودکان پیش از دبستان را از مباحث مهم در دنیا دانست و اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان نهادی که یکی از وظایف  مهمش توجه به بحث آموزش کودکان پیش از دبستان می باشد تمام تلاش خود را در راستای فراهم نمودن  شرایط و امکانات یکسان برای کودکان پیش از دبستان بکار خواهد بست.

وی از کودکان به عنوان آیند سازان این مرز و بوم یاد کرد و گفت : باید با استفاده از تمام توان و آموزه های دینیمان برای تربیت کودکان این مرز و بوم تلاش کنیم.

در ادامه این مراسم کودکان به اجرای برنامه های هنری پرداختند و با آزاد کردن کبوتران سفید به نشانه صلح و رها کردن بادکنک به آسمان به استقبال هفته جهانی کودک رفتند.