مربیان و مادران باید آموزه های دینی را به صورت تدریجی به فرزندان خود ارایه کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین دهنوی،با بیان مطلب فوق در نشست تخصصی ویژه اولین جشنواره تربیت دینی کودکان که توسط بهزیستی  در کرمان در حال برگزاری است ، در خصوص تربیت دینی و نهادینه کردن آموزه های دینی برای کودکان اظهار داشت: برای اینکه فرزندان ما تربیت یافته دینی شوند لازم است اقداماتی انجام شود. وی با بیان اینکه در این زمینه عنصر زمان نقش بسیار مهمی دارد، بیان داشت: در آموزه های دینی، مناسب ترین زمان برای آموزش مسایل دینی به فرزندان قبل از به وجود آمدن نطفه است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهید فرزند تربیت یافته دینی داشته باشید، باید قبل از هر چیز ازدواج سالمی داشته باشید و اگر کسی با عشقهای کروکور کننده با کسی ازدواج کند که از نظر دینی همتای او نیست، طبیعی است نمی تواند فرزندی دینی تربیت کند.
حجت الاسلام دهنوی ادامه داد: اگر ازدواج درست و سالم باشد، قبل از انعقاد نطفه والدین باید به فکر تربیت دینی فرزند خود باشند.
وی گفت: در آموزه های دینی تاکید شده است که هم زن و هم مرد قبل از انعقاد نطفه از خداوند بخواهند تا به آنها فرزندی پرهیزکار و پاکدامن عطا کند، در بدن او کم و زیاد نباشد و او را عاقبت به خیر کند.
این کارشناس و مشاور خانواده همچنین به وظیفه سنگین مادران در زمان بارداری اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه اصلی تربیت دینی فرزندان بر عهده مادران است. وظیفه پدر هم یکی آوردن غذای حلال به خانه است و دیگری تامین آرامش همسر خود در زمان بارداری.
وی تصریح کرد: اما وظیفه اصلی در تربیت فرزندان را مادران بر عهده دارند که نباید هر غذایی بخورد، هر واژه ای را به زبان بیاورد، هر تصویری ببیند و هر صدایی بشنود چرا که جنین به خوبی همه صداها را می شنود.
این کارشناس و مشاور خانواده ادامه داد: بعد از به دنیا آمدن فرزند، کار نهادینه کردن ارزشهای دینی باید از بدو تولد آغاز شود زیرا اگر چه ضمیر خودآگاه در اوایل کودکی فعال نیست اما از طریق القا به ضمیر ناخودآگاه می توان این آموزشها را به کودک ارایه داد.
حجت الاسلام دهنوی افزود: از آنجا که حس مذهبی کودکان از سه سالگی آغاز می شود، آموزه های دینی نیز از همین سن باید به آنها ارایه شود.
وی همچنین تصریح کرد: مادران و مربیان اگر می خواهند آموزه های دینی به بچه ها بیاموزند، باید این کار به صورت تدریجی انجام شود چرا که هفت سال ابتدای زندگی، موقع بازی کردن و شیطنت کودکان است.
این کارشناس و مشاور خانواده گفت: برای حفظ و آموزش قرآن نباید کودکان را تحت فشار قرار داد چرا که جلوی نشاط کودک را گرفته و بزرگتر که می شوند، از قرآن زده می شوند و این ضربه های سنگینی را به زندگی او می زند.
در ادامه این نشست تخصصی، این کارشناس و مشاوره خانواده به سوالات حاضران پاسخ داد.
گفتنی است اولین جشنواره تربیت دینی کودکان از مصوبات فرهنگی دور سوم سفر رئیس جمهور محترم به استان کرمان توسط اداره کل بهزیستی استان کرمان در شهر کرمان در حال برگزاری است .