ماه محرم ماه حزن و اندوه و یاد آور جان فشانی ها و ایثار انسان های ازاده است که جان خویش را در کف اخلاص نهادند تا  معبود خویش را ملاقات کنند و درس ازادی و ازادگی را به نسل های بعد از خود بیاموزند.

علیرغم گذشت  بیش از 1400 سال  از واقعه کربلا ، همچنان جوانمردی عاشوراییان در دلها مانده و جایگزینی برایش پیدا نشده است .
یاداوری روزهای محرم و ظلمی که بر امام حسین (ع) و یارانش شد، باعث گردد تا این ماه فرصتی باشد برای اینکه بار دیگر نوع دوستی ، همدلی و انسانیّت به منصه ظهور گذاشته شود  .

از این  رو به منظور جذب حمایتها  و همراهی صنوف مختلف و بازاریان کرمان که در این ماه  با شور و حال دیگر در کنار هم نوعان خود قرار می گیرند سازمان بهزیستی استان کرمان بر آن شد تا با فراهم نمودن نشست هم اندیشی با اصناف کرمان همراهی ، همکاری و نیات خیر انان به سوی بهزیستی در این ماه و ماه های دیگر با هدف خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف خود را فراهم نماید .
این هم اندیشی با حضور دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی ، روسای صنوف مختلف ،بازاریان و جمعی از مسئولین و معاونین بهزیستی برگزار شد .
در این مراسم که با اجرای سرود توسط هنرمندان معلول همراه بود ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی به تشریح وظایفی که بر عهده بهزیستی نهاده شده است پرداخت و گفت : به زبان ساده می توان گفت 57 مأموریت محوله بر عهده بهزیستی موجب شده تا همه اقشار با این نهاد در ارتباط باشند.
وی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش بهزیستی همه،افرادی هستند که به لحاظ مالی مشکل دارند، اظهار داشت : دولت با کمک و یاری خیرین می تواند به حل مشکلات این افراد بپردازد و باری از دوششان بردارد .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان از صنوف خواست تا با توجه به اینکه در ماه محرم نذورات بسیاری توزیع می شود برنامه ریزی شود تا مراکز تحت پوشش بهزیستی نیز از کمکها و نذورات نقدی و غیر نقدی خیرین بهره مند شوند .
در ادامه حاضران به همراه جمعی از مسئولین بهزیستی از مرکز سالمندان امیر المومنین ،مرکز نگهدرای از کم توانان ذهنی و گلستان سلامت مرکز نگهداری از بیماران روانی مزمن بازدید کردند .

برپایه این گزارش از سوی اصناف و بازاریان کرمان مقرر شد تا بهزیستی با تهیه لیست نیازهای  مدجویان و مراکز خود زمینه  کمک اصناف را فراهم نمایید.

گفتنی است  این نشست دومین نشست مشترک بهزیستی و اصناف کرمان طی یک ماه گذشت بوده است.