با حضور کین ایچی کومانو سفیر ژاپن در ایران،دکتر زنگانه معاون اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای سازمان بهزیستی کشور ،دکتر اقطار مدیر کل دفتر پیشگیری از  اعتیاد بهزیستی کشور ،مهندس کمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان مراکز  DIC (مرکز ترک اعتیاد گذری) شهرستانهای بافت و زرند افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ،در مراسم افتتاحیه این دوو مرکز که در زرند برگزار شد،مهندس کمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به روابط خوب بین دو کشور ایران و ژاپن گفت: در طول 80 سال رابطه دیپلماتیک و حسنه ای که بین ایران و ژاپن وجود داشته همواره دولت ژاپن در بسیار ی از بحرانها و اتفاقات ناگوار چون زلزله شهداد ،بم و… از اولین کشورهایی بوده است که در  مباحث مختلفی چون  همکاری و کمک ،قدم پیش گذاشته است .
وی ضمن تقدیر از بهزیستی و دولت ژاپن برای  راه اندازی مراکز ترک اعتیاد گذری در شهرستان های بافت و زرند افزود : اقدامات بهزیستی در سطح استان برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اقدامات چشمگیر و ارزشمندی است و  بهزیستی توانسته در این خصوص گامهای موثری بردارد.
وی افتتاح این دو مرکز را قدم مثبت دیگری در راستای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد برشمرد و گفت: همکاری دولت ژاپن در ساخت این مراکز نشان از اهمیت دولت ژاپن به حمایت های انسان دوستانه دارد.
دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان نیز ضمن تقدیر از توجه  دولت ژاپن در ساخت این دو مرکز گفت : از آنجا که معتادین پرخطر می توانند جامعه را به سمت آسیبها و مشکلات اجتماعی عدیده ای پیش ببرند  راه اندازی چنین مراکزی می تواند ما را  در جلوگیری از شیوع آسیبهای اجتماعی و بیماری هایی چون ایدز یاری رساند .
وی مشارکت دولت ژاپن در راه اندازی این مراکز را نشان از وجود روابط حسنه بین دو دلت و توجه این دولت به اقدامات بشر دوستانه دانست و افزود: ارایه آموزشهای لازم در این مراکز و در اختیار قرار دادن وسایل بهداشتی و سرنگ به معتادین  و از همه مهمتر انجام مشاوره و مددکاری ما را در مقابل بروز آسیبهای جدی درآینده ایمن می کند .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان اظهار امیدواری کرد تا با تداوم و گسترش فعالیتهای بشر دوستانه  بین دو کشور شاهد همکاری بیشتر در زمینه های مختلف اجتماعی باشیم.
پس از آن کین ایچی کومانو سفیر ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با ایران بویژه سازمان بهزیستی گفت:تجربه کار با بهزیستی کرمان تجربه ای بسیار شیرین برای ما بود چرا که این مشارکت و همکاری در کوتاهترین زمان ممکن به ثمر نشست.
وی با تقدیر ویژه از مدیران ارشد بهزیستی کشور و استان کرمان به لحاظ مدیریت خوب این همکاری افزود: ساخت این گونه مراکز کمک می کند تا شاهد خسارتهای بعدی اعتیاد در خانواده ها و جامعه نباشیم.
وی با اشاره به اینکه همکاری بین دولتها و  ملتها  باعث خواهد شد تا گامهای بلند تری برای کاهش آسیبهای اجتماعی  فراتر از مرزهای جغرافیایی برداشته شود اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک اقدامات دیگری در ایران از سوی دولت ژاپن صورت گیرد.
گفتنی است  در این مراسم که با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری توسط گروههای  هنری جامه هدف بهزیستی همراه بود با اهدا لوح سپاس از سوی بهزیستی استان کرمان به سفیر ژاپن  از همکاری ایشان در کمک به ساخت و تجهیز مراکز ترک اعتیاد گذری در شهرستانهای بافت و زرند  قدردانی شد.
شایان ذکر است طی دو روز حضور سفیر ژاپن در کرمان ایشان به همراه معاون اجتماعی بهزیستی کشور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان و مدیران بهزیستی استان با سفر به شهرستانهای بافت و زرند از این دو مرکز بازدید کردند .