جلسه کمیته مناسب سازی محیطهای شهری و اماکن عمومی ویژه معلولین با حضور اعضاء در محل دفتر معاون عمرانی استانداری کرمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دراین جلسه که از سری جلسات ماهیانه کمیته مناسب سازی استان است ، مهندس کامیاب معاون عمرانی استاندار کرمان طی سخنانی با اشاره با مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، بویژه ماده 2 این قانون گفت : قانون فصل الخطاب عمل همه مدیران است و باید بدقت به آن عمل شود.

وی افزود : امر مناسب سازی محیطهای شهری و اماکن عمومی برای آسان سازی حضور معلولین و جانبازان عزیز ، امری پیچیده و ناممکن نیست که نتوان به آن عمل کرد.
مهندس کامیاب خاطر نشان کرد ، اگر شهرداریها و مدیران اجرایی ، ناظرین و همه مرتبطین امور ساخت و سازهای شهری و ساختمانهای عمومی در زمان ساخت و سازهای خود به ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان توجه نمایند ، مشکل تردد و حضور معلولان درجامعه رفع خواهد شد و ایجاد شهر بدون مانع تحقق خواهد یافت.
معاون عمرانی استانداری کرمان گفت : درخصوص ساختمانهای عمومی که در گذشته ساخته شده اند نیز مدیران دستگاهها می توانند با استفاده از اعتبارات تعمیری خود و با بروز خلاقیت ، حداقل مناسب سازی ممکن را برای رفع مشکل این گروه از جامعه انجام دهند.
برپایه این خبر : در ابتدای این جلسه دکتر عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان به ارائه گزارشی از روند مناسب سازی اماکن عمومی و شهری درکرمان و شهرستانها پرداخت و گفت : بهزیستی بعنوان ناظر حسن اجرای این قانون از تمام ابزار قانونی خود استفاده می کند تا فضای مناسب جهت استفاده آسان معلولین از امکانات و تاسیسات عمومی فراهم شود.
وی با قدردانی از پشتیبانیهای همه جانبه شخص استاندار و معاون عمرانی استانداری کرمان بدلیل توجه ویژه به امر مناسب سازی ویژه معلولین و اهتمام ایشان به اجرای حداکثری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بویژه ماده 2 این قانون ، خواستار توجه جدی و مشارکت حداکثری دیگر دستگاههای عضو در این خصوص شد.
دراین جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی بهتر اجرا شدن ماده دو قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مقرر شد تا ماده 2 قانون حمایت از حقوق معلولین یکبار دیگر از سوی معاونت عمرانی استانداری به کلیه دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شود ، همچنین مقرر شد تا درجلسه مهر ماه کمیته مناسب سازی استان ، گزارش کامل از سوی اداره کل بهزیستی کرمان در دو بخش ، با موضوع دستگاههایی که ماده 2 قانون را اجرا کرده اند و دستگاههایی که اجرا نکرده اند ارائه شود . شهرداریها نیز موظف شدند تا در زمان تهیه طرحهای تفضیلی شهرها دستورالعملهای مناسب سازی محیط های شهری را مد نظر قرار دهند . همچنین طی مکاتبه ای از سوی معاونت عمرانی استانداری به شهرداریهای سراسر استان بر عدم صدور پایان کار برای ساختمانهای دولتی و عمومی که مبحث مناسب سازی را رعایت نکرده اند تاکید شود.