جلسه شورای اداری بهزیستی استان کرمان با حضور تمامی اعضاء در شهرستان رفسنجان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دراین جلسه یک روزه که مدیرکل ، معاونین ، روسای ادارات ستادی ، روسای ادارات بهزیستی شهرستانها و مشاوران برگزار شد ؛مهندس امینی زاده فرماندار رفسنجان طی سخنانی خدمات تخصصی بهزیستی در استان کرمان را برای توانمند سازی مددجویان ، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و معلولیتها ، تامین مسکن ، ایجاد اشتغال و… قابل تقدیر دانست و افزود : مدیریت کارآمد و منسجم در بهزیستی استان کرمان باعث شده تا نقش پر رنگ بهزیستی را در مباحث کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها بخوبی در جامعه احساس کنیم .

وی ، در ادامه کار مددکاری را فعالیتی خدایی عنوان کرد و افزود : تسکین آلام محرومین و معلولین هدیه ای ویژه از سوی خداوند به شما مددکاران بهزیستی بوده که نصیب هر کسی نمی شود.
دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از دستاوردها و موفقیتهای بهزیستی در طی سال 89 و نیمه نخست سال 90 ، کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی استان کرمان ، کسب رتبه برتر احداث و تامین مسکن مددجویان ، کسب رتبه برترایجاد اشتغال و کارآفرینی توسط اداره کل بهزیستی استان کرمان در سطح کشور را نشان از تلاش شبانه روزی مجموعه مدیران و پرسنل بهزیستی در جای جای استان کرمان دانست و افزود : روحیه خدمت رسانی و تلاشی که امروزه درمیان پرسنل بهزیستی کرمان برای خدمت رسانی علمی ، سریع ، شفاف و بی منت حاکم است ، در هیچ دوره ای از فعالیت بهزیستی در کرمان وجود نداشته است .
مدیرکل بهزیستی درادامه ، به بحث توانمند سازی مددجویان در بهزیستی اشاره کرد و افزود : با توانمند نمودن مددجویان قابل بازتوانی، شرایط لازم برای قطع وابستگی ایشان به مستمری و کمک هزینه های بهزیستی ایجاد می شود و مددجویان برای همیشه از حاشیه امن مالی برخوردار می شوند .
وی اشتغال زایی ، بیمه و مسکن را از مهمترین زمینه های موثر درامر بازتوانی مددجویان بر شمرد و خاطر نشان کرد ، بهزیستی برنامه های بسیار جامع و مفیدی را برای دست یابی به این موضوعات تدارک دیده است .
دکتر عباسی درادامه سخنان خود با اشاره به آسیبهای اجتماعی نوپدید . یکی از  راههای کنترل آسیبهای اجتماعی را توجه ویژه مدیران بهزیستی به مسائل دینی – مذهبی کودکان و نوجوانان مهدهای کودک و. مراکز شبه خانواده دانست و گفت : داشتن دغدغه و حساسیت ویژه به مسائل دینی – مذهبی و انتقال درست این دغدغه به مدیران و مربیان مهدهای کودک و مراکز شبه خانواده ، نظارت مستمر و جدی بر امر آموزش های درحال ارائه در مهدهای کودک ، پرداختن به مسائل دینی – مذهبی کودکان به شیوه های علمی قابل درک کودکان باتوجه به شرایط سنی آنان در قالب شیوه های یک پارچه و نوین آموزشی ، بازآموزی مدیران و مربیان این مراکز ، برقراری ارتباط مستقیم و مستمر با مراکز دینی – مذهبی و استفاده از توان تخصصی و علمی – کارشناسی حوزه های علمیه و مبلغان دینی و روحانیون و…از جمله مولفه های تاثیر گذار و مهم در تکامل و شکل گیری شخصیت دینی – مذهبی کودکان و نوجوانان دانست که می تواند راه را بر بروز و شیوع آسیبهای اجتماعی در سنین بالاتر در این گروه ازجامعه سد نماید.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان ، در بخش دیگر از سخنان خود اهتمام ویژه به انجام امور مددکاری در تشخیص نیاز مددجویان را خواستار شد و برانجام بازدیدهای مستمر از مراکز و مجتمع های تحت مدیریت و نظارت بهزیستی و انجام بازدید منزل مددجویان تاکید کرد.
دکتر عباسی اخلاق مداری ،سعه صدر ، گشاده رویی ، انضباط مالی ، شفافیت در کار، سرعت درخدمت رسانی ، تعامل مثبت و مستمر با مدیران ارشد شهرستانی و ایجاد حرکتهای بین بخشی را از جمله مواردی دانست که باید مدیران و تصمیم گیران بهزیستی به آن توجه ویژه نمایند.
برپایه این خبر ؛ درادامه این جلسه ، روسای ادارات بهزیستی شهرستانها به طرح موضوعات مهم کاری پیش روی خود پرداختند و معاونین و مدیران ستادی بهزیستی استان نیز به تشریح برنامه ها و فعالیتهای حوزه های تخصصی خود در نیمه دوم سال 90 پرداختند .
شایان ذکر است درپایان این مراسم پس از اهداء لوح سپاس و یادمان اداره کل بهزیستی استان کرمان به مهندس امینی زاده فرماندار رفسنجان و نیک نفس رئیس بانک ملی این شهرستان بدلیل همکاری مستمر و ویژه با بهزیستی شهرستان رفسنجان و کمک به رفع مشکلات مددجویان این شهرستان، از روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای کرمان ، بم ، رفسنجان ، سیرجان ، کهنوج ، ریگان ، رابر ، کوهبنان و منوجان بعنوان ادارات برتر در زمینه خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی ، اجرای طرحها و ….  ، با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.