مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یادگاران 8 سال دوران دفاع مقدس در محل سالن اجتماعات بهزیستی کرمان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ،در این مراسم که با حضور تمامی پرسنل بهزیستی  مراکز ،مجتمع ها ، ستاد مرکزی و شهرستان کرمان  برگزار شد ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی است برای یاد آوری رشادتها و جانفشانیهای مردان بزرگ ایران اسلامی گفت : برگزاری مراسماتی چون بزرگداشت دوران دفاع مقدس کمک می کند تا بار دیگر رشادتهای شهدا،ایثارگران ،اسرا و آنان که بی نام و نشان از این دنیا رفتند یاد آوری شود تا شاید بتوانیم اندکی از دینی که برگردنمان دارند را ادا کنیم . وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 22 شهید بهزیستی افزود: اگر امروز در ایران اسلامی با آرامش خاطر و بدور از دغدغه ناامنی زندگی می کنیم بواسطه حضور کسانی است که از لذت دنیا گذشتند و آخرت را به خوشهای ظاهری ترجیح دادند.
مدیر کل بهزیستی در ادامه با تأکید براینکه باید تلاش کرد تا نسل امروز ازآنچه در جنگ اتفاق افتاده مطلع شوند ،اظهار داشت : اگر بخواهیم هیچگاه از خاطرمان نرود که چه در این دوران گذشت و چگونه ایرانیان با دست خالی و بدون هیچ پشتوانه ای در مقابل دشمنان غرب و شرق ایستادند باید تلاش کرد تا خلاء ایجاد شده در بین دو نسل امروز و اول انقلاب را از بین برد.
دکتر عباسی پرداختن به زوایای مختلف دوران جنگ و بیان آنها را به زبانی که جوانان و نوجوانان ما به سادگی درک کنند را از دیگر موضوعاتی دانست که باید به آن بیش از آنچه امروز اتفاق افتاده توجه کرد.
دکترعباسی مدیر کل بهزیستی در ادامه پیام مقام معظم رهبری را که به مناسبت هفته دفاع مقدس فرموده بودند و قطعه ای از نوشته های شهید آوینی را قرائت نمود.
سرهنگ الهی معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان نیز با اشاره به اینکه مردم ایران در طول تاریخ بشریت ثابت کرده اند که جنگ طلب نیستند،گفت :در آغاز جنگ و 8 سال دوران دفاع مقدس به واسطه دفاع از ارزشهایمان وارد جنگ شدیم و جوانانمان از عزیزترین موجودی که جانشان بود گذشتند تا از میهن و آرمانهای اسلام دفاع کنند .
وی با بیان اینکه باید منش شهدا را در بین نسلهای امروز و آینده گسترش داد افزود: پس از انقلاب و در آغاز جنگ 167 کشور با انقلاب اسلامی مخالف و 78 کشور به طور مستقیم با ما درجنگ بودند اما در این دوران، ما جوانهای ایثارگری داشتیم که به لحاظ معادلات  نظامی هیج برابری با تجهیزات نداشتند .
وی گفت : آنچه که باعث شد ما در جنگ پیروز شویم، باورها و اعتقادات دینی ما به جهاد و شهادت بود و باعث شد تا سربلند و موفق بیرون آییم و  خیلی  ها در آن دوران به این اعتقادات ما خندیدند.
سرهنگ الهی با اشاره به اینکه بسیاری از  فرماندهان جنگ عراق، امروز در خاطرات خود بیان می کنند که رشادتهای جوانان ایرانی در جنگ نشانگر ایمان و کمکهای پنهانی بود که بر اساس اعتقاداتشان رخ می داد افزود:یکی از فرماندهان جنگ عراق در کتاب خاطرات خود آورده است که  درعملیات بیت المقدس توان نظامی ایران در مقابل عراق  یک به هزار بود و امکان تهاجم ا زسوی ایران وجو نداشت اما شدت توپخانه ایران آنقدر زیاد بود که من مجبور شدم به نمایندگی از صدام به سربازان دستور عقب نشینی به فاصله دو کیلومتر بدهم و اینها نشان از ایمان سربازان ایرانی بود.
معاون فرهنگی سپاه ثارالله در استان  با بیان اینکه در دوران جنگ با امکانات کم، کار های بزرگی کردیم افزود: سربازان ما قبل از به خط زدن دشمن نماز شب می خواندند و نماز صبحشان ترک نمی شد و اینگونه مسایل بود که باعث شد خداوند در زمان جنگ ایرانیان را سربلند کند.
وی با تأکید بر اینکه  برای دفاع از حقوق خانواده های شهدا و دفاع از آرمانهای شهدا و امام باید رشادتهای شهدا را به گوش همه برسانیم ، اظهار داشت :امروز باید درمقابل فکر، باور و اندیشه ای که بیگانگان به مقابه با آن پرداخته اند ایستاد و درمقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرمی که امروز برای ایرانیان طراحی شده با هوشیاری مقابله کرد.
وی یادآور شد: با تربیت اسلامی صحیح فرزندانمان بار دیگر باید در مقابله تهاجم غیر مستقیم دشمن که ماهواره و شبکه های مبتذل و مستهجن است بایستیم .
وی با بیان اینکه شهدای ما در مقابل این گونه مسایل جان خود را از دست دادند افزود: باید برای زنده نگه داشتن یاد آنها بررسی و آسیب شناسی کنیم که چگونه درمقابل جنگ نرم فرزندانمان را از بلایا و بی بندو باری که دشمنان ترویج می دهند ایمن کنیم .
وی با تأکید براینکه دشمنان امروز دایه عزیزتر از مادر شده اند تا حیثیت ما را ببرند افزود: جرم ما شیعه بودنمان است و باید درمقابل کر کری هایی که به گوشمان می خوانند آگاه باشیم و بدانیم که دین از سیاست جدا نیست و اجازه ندهیم کسانی در مقابل جنگ ما را تنها گذاشتند و به فکر  راحتی بودند برایمان تعیین تکلیف کنند.
الهی خاطر نشان کرد : برای اینکه اتحادمان حفظ شود و بدانیم که راه چیست؟ باید از ولی فقیه و جانشینی که امام خمینی (ره ) تعیین کرد، پیروی کنیم.
در ادامه این مراسم تعدادی از پرسنل بهزیستی که در دوران دفاع مقدس درجبهه ها حق علیه باطل حضور داشتند به ذکر خاطراتی از آن دوران پرداختند و به برگزیدگان مسابقه خاطره نویسی دفاع مقدس جوایزی اهدا شد.