همزمان با فرا رسیدن روز های  جهانی سالمند و ناشنوا مراسم بزرگداشتی در سالن اجتماعات شهید نشاط  بهزیستی کرمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کرمان ،دراین مراسم که با حضور جمعی از مسئولین استانی و تعدا کثیری ازسالمندان وناشنوایان برگزار شد؛ دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به فرا رسیدن روزهای  جهانی ناشنوایان و سالمندان گفت: در حال حاضر 169917  نفر سالمند در استان کرمان بر اساس آخرین سرشماری وجود دارد که از این تعداد 150 هزار نفر از خدمات تخصصی بهزیستی استفاده می کنند . وی افزود در استان کرمان نزدیک به 2 هزار نفر سالمند مددجوی بهزیستی هستند  که از این تعداد 1218 نفر مستمری بگیر و مابقی از خدمات تخصصی بهزیستی استفاده می کنند
وی با اشاره به وجود3/ 7 درصد سالمند در جمعیت ایران گفت : با توجه به اینکه  کشوری مسلمان و شیعه هستیم باید طرحی نو در اندازیم که تا حد امکان سالمندان  درکنار خانواده و در فضای عاطفی روزگار سپری کنند.
وی تعداد مراکز ارایه خدمات سالمندان در استان کرمان  را 4 مرکز عنوان کرد و گفت : دراین 4 مرکز 250 نفر از خدمات شبانه روزی  و توانبخشی استفاده می کنند .
دکتر عباسی  با تأکید بر اینکه تجربیات سالمندان بسیار ارزشمند است گفت : با ید زیر ساختهای لازم فراهم شود تا ما از وجود این گنجینه های گرانمایه  نهایت بهره را ببریم.
وی با بیان اینکه درحال حاضر 600 میلیون سالمند در جهان وجود دارد، افزود : در سال 2025 میلادی جمعیت سالمند جهان به یک میلیارد و دویست میلیون می رسد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به روز جهانی  ناشنوا گفت :  ناشنوایان ما در ظاهر دچار نقص عضو می باشند اما در واقع خدواند با ودیعه گذاشتن  گوش جان در وجود آنها قدرت لایزال خداوندرا به منصه ظهور رسانده است .
وی با بیان اینکه ناشنوایان ما در استان افتخارات زیادی آفریده اند گفت : موفقیتهای پی در پی آنها در عرصه های مختلف نشان از آن دارد که هیچگاه نقص عضو ظاهری موجب عدم موفقیتشان نشده است .
دکتر عباسی مقامهای کسب شده ناشنوایان در عرصه های مختلف ورزشی را از دیگر افتخارات استان کرمان دانست و افزود: بهزیستی برای کمک به مددجویان ناشنوای خود خدمات مختلفی را ارایه می کند و برای پیشرفت آنها  از هیچ تلاشی فروگذار نیست .
مهرشاد معاون توسعه و منابع انسانی استانداری کرمان  نیز با اشاره به اینکه باید در جامعه توجه ویژه به گروههایی چون سالمندان و ناشنوایان داشت گفت : وظیفه ماست تا  بر اساس ظرفیتها و قابلیتها شرایط را برای حضور و استفاده تمامی اقشار از امکانات جامعه را فراهم آوریم.
وی لازمه رسیدن به کمال را پیشه کردن تقوای الهی دانست و افزود: توجه به بزرگترها و احترام گذاشتن به آنها تقوای الهی است که دوری از آن دوری از تقوای الهی است .
وی اظهار داشت : در آموزه های دینی ما خداوند پس از پرستش خداوند والدین را در کنار خود قرار داده و تأکید فراوان کرده تا نسبت به والدین احسان و نیکوکاری داشته باشیم .
وی با بیان اینکه ما موظف به نگهداری والدین هستیم ،گفت: کمترین مرتبه بی حرمتی به پدر و مادر از سوی خداوند نهی شده و باید با خوشرویی و مهربانی با آنها رفتار کنیم.
مهرشاد یادآور شد : برای داشتن دوران سالمندی خوب باید امروز به پدر و مادر خود احترام بگذاریم تا فرزندان ما یاد گیرند و در آینده به ما احترام بگذارند.
وی توجه به وظایف اصلی و نزدیک شدن به شخصیت انسانی را عامل مهمی در کاستن  وظایف بهزیستی دانست و گفت : با فرهنگ سازی ارایه آموزشهای لازم می توان  فرهنگ توجه به دیگران را افزایش داد.
گفتنی است در پایان این مراسم که با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری وسط گروههای مختلف موسیقی و تئاتر ناشنوایان ،معلولین و شعرخوانی سالمندان همراه بود از ناشنوایان موفق ،سالمندان برتر ومدیران مراکز برتر ناشنوایان و سالمندان تجلیل شد.  همچنین د رانتهای مراسم کودکان ناشنوا ضمن کشیدن نقاشی  به مناسبت روز جهانی ناشنوایان بادکنک هوا کردند.