مراسم بزرگداشت روز جهانی  عصای سفید (نابینایان ) به همت  اداره کل بهزیستی و انجمن نابینایان استان کرمان در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کرمان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم که با حضور غلامرضا کرمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ، سعیدی فرماندار کرمان ، دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی ، بنی اسد مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان ، مدیران ارشد  بهزیستی کرمان و  جمعی کثیری از نابینایان و کم بینایان  شهر کرمان برگزار شد، دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان طی سخنانی از وجود 180میلیون نفر با اختلال بینایی در جهان خبرداد و گفت : آمار نشان می دهد که در هر پنج ثانیه یک نفر نابینا به جمعیت نابینایان جهان افزوده می شود . وی افزود : در ایران 550 هزار نفر دارای اختلال بینایی  هستند و 30 درصد از جمعیت کشور عیوب انکساری دارند .
مدیر کل بهزیستی از پوشش 2 هزارو 241 نفر نابینا توسط بهزیستی استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد 65 نفر دانشجو ،472 نفر دانش آموز و 400 نفر ورزشکار می باشند.
وی گفت : 10 نفر از نابینایان ورزشکار استان کرمان به عنوان بازیکن و مربی به تیمهای ملی دعوت شده اند.
وی انجام حمایتهای مالی مستمر و موردی در قالب پرداخت مستمری ، کمک هزینه تحصیل ، شهریه دانشگاه ، کمک هزینه ایاب و ذهاب ، کمک هزینه جهیزیه و ازدواج ، کمک هزینه درمان و…. را از جمله حمایتهای بهزیستی از این گروه معلولین عنوان کرد.
دکتر عباسی با اشاره به افزایش 6 برابری اعتبارات بهزیستی در دولت های نهم و دهم گفت: در بهزیستی تمام تلاش و کوشش خود را برای فراهم آوردن شرایط لازم برای حضور نابینایان و دیگر معلولین در جامعه بکار می گیریم .
وی از راه اندازی کتابخانه گویا و الکترونیک نابینایان بهزیستی استان خبر داد و گفت : در این کتابخانه گویا یک هزارو 600 عنوان کتاب در قالب دی وی دی و سی دی ،772  عنوان کتاب در قالب کاست و 280 عنوان کتاب با خط بریل وجود دارد .
دکتر عباسی فراهم نمودن زمینه استخدام برای 62 نفر نابینا در سیستم دولتی و ایجاد اشتغال برای 103 نفر نابینا در بخش غیر دولتی را از دیگر فعالیتهای بهزیستی عنوان کرد و افزود تحویل 3084 عدد وسایل کمک توانبخشی و کمک آموزشی به نابینایان از دیگر اقدامات بهزیستی در راستای کمک به توانمندی نابینایان بوده است .
وی با اشاره به اجرایی شدن بخشهای زیادی از قانون جامع حمایت از  حقوق معلولین خواستار توجه بیشتر مسئولین عمران شهری به مناسب سازی مکانها و معابر عمومی شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به عصای سفید و قانون جهانی تدوین شده در این خصوص خطاب به نابینایان و کم بینایان گفت استفاده مستمر شما عزیزان از عصای سفید به عنوان علامت مشخصه نابینایان کمک خواهد کرد تا دیگر افراد اجتماع از جمله معابرین پیاده ، رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی ، کسبه و بازاریان و حتی عوامل راهنمایی و رانندگی نسبت به عصای سفید و توجه به آن ، حساس شوند .
دکتر عباسی در خاتمه اجرای طرحهای آگاهسازی و پیشگیری از بروز نابینایی در سطح استان را جزء برنامه های اولویت دار بهزیستی اعلام کرد و افزود امسال نیز از ابتدای آبان ماه به مدت 45 روز طرح پیشگیری از تنبلی چشم با تمام توان توسط بهزیستی اجرا خواهد شد.  
در ادامه بهنام سعیدی فرماندار کرمان نیز با بیان اینکه روشندلان دارای توانمندی‌های بسیاری هستند اظهار داشت : روشندلان با چشم دل دنیا را لمس و احساس می‌کنند و می‌شنوند و آنها زندگی را آنگونه که باید باشد، درک می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه روشندلان طراوت، پویایی و شادابی را به زندگی خود فرا می‌خوانند،گفت: آنها با چشمان به ظاهر بسته در زلال شعور، جلال، جمال و جبروت خداوند را مشاهده می‌کنند.
سعیدی افزود : روشندلان عصای سفید را در دستان خود به عنوان پرچم استقلال به اهتزاز درمی‌آورند و با چشم دل واقعیت‌های دنیا را درک می‌کنند.
فرماندار کرمان با بیان اینکه  امروز به عصای سفید به عنوان ابزار نگاه نمی‌کنند، بلکه عصای سفید هدفی ماورای راهنمایی دارد و نشان‌دهنده ارزش و جایگاه روشندلان است گفت :  عصای سفید پرچم استقلال و عزت نفس نابینایان است، و به معنای  عدم نیاز به نگاه ترحم‌آمیز از سوی جامعه شمار می رود .
وی اظهار داشت : روشندلان حق دارند که به صورت برابر از امکانات جامعه بهره‌مند شوند .
وی با تقدیر از فعالیت‌های  گسترده اداره کل بهزیستی استان کرمان در خدمت رسانی به جامعه هدف خود بویژه معلولین ، فعالیت های  انجمن نابینایان استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این انجمن باید توانمندی‌های نابینایان را به جامعه معرفی کند.
وی بیان داشت: مسئولان باید در زمینه مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای روشندلان تلاش کنند.
عضو هئیت مدیره انجمن نابینایان استان کرمان نیز در این مراسم از ساخت مجموعه آموزشی ،فرهنگی رفاهی نابینایان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده توانستیم زمینی را با مساحت 2 هزار متر مربع برای احداث این مجموعه تهیه کنیم .
وی ادامه داد: برای ساخت این مجموعه مشکلات زیاد اعتباری وجود دارد که از تمامی خیرین ، نیکوکاران و موسسات خیریه موجود در استان کرمان و سراسر کشور تقاضا می کنیم تا برای ساخت این مجموعه یاریگرمان باشند.
عضو هیات مدیره انجمن نابینایان استان کرمان به برگزاری کلاس های مختلف توانمند سازی از جمله کامپیوتر ، موسیقی ، قلم زنی روی مس ، بافندگی ،عروسک سازی و … در انجمن نابینایان کرمان اشاره کرد و گفت : نگاه اول ما به این کلاس ها ” توانمند سازی و رساندن نابینایان به این باور است که می توانند” و نگاه دوم “رساندن نابینایان به استقلال اجتماعی و اقتصادی” است.
گفتنی است مراسم بزرگداشت روز جهانی عصای سفید( نابینایان) در کرمان با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری توسط هنرمندان نابینا و تقدیر بهزیستی از نابینایان موفق در عرصه های مختلف همراه بود.