همزمان با فرارسیدن 5 دی ماه سالگرد زلزله دلخراش بم  ، طی مراسمی در بهزیستی بم یاد و خاطره پرسنل ، مددجویان و خانواده ایشان که دراین حادثه جان باختند گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم بم ، پرسنل بهزیستی ، مددجویان بهزیستی ، امام جمعه بم و فرمانداران شهرستانهای بم و نرماشیر  ومسئولان محلی برگزار شد ؛ دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی کرمان طی سخنانی با مرور خاطرات حادثه پنجم دی ماه سال 1382 بم گفت:

در زمان زلزله  درحالی که تمامی ساختارهای شهری بم متلاشی شده بود و مردم در شک اتفاق رخ داده و از دست دادن عزیزانشان بودند ، مسئولان نظام جمهوری اسلامی و در راس آنها رهبر معظم انقلاب که در آن حادثه عنایت ویژه ای به بم و مردم بم داشتند  با کمک به بازماندگان  زلزله ، بحران بوجود آمده را  به خوبی مدیریت کردند و در کوتاه ترین زمان ممکن بم شروع به برخواستن نمود.وی حضور سر زده و گمنام مقام معظم رهبری را در کوچه پس کوچه های شهر بم در همان روزهای اولیه زلزله عنایت ویژه خداوند و تدبیر حکیمانه ایشان دانستند که روحیه از دست رفته مردم مصیبت زده بم را به آنان بازگرداندو انگیزه مضاعفی برای مسئولان شد تا مردم و مسئولان در کنار هم برای آبادنی دوباره بم تلاش نمایند.
مدیرکل بهزیستی افزود: زلزله بم  باعث شد تا نظام مدیریت بحران کشور منسجم تر از گذشته با تعریف جدید، خود را برای ورود به حوادث احتمالی بعد آماده نماید و دیدیم که تجربیات بدست آمده از زلزله بم در زلزله زرند چگونه خود را نشان داد که بخش عمده ای از این موفقیتها مرهون صبوری ،سعه ی صدر ،گشاده رویی و همکاری  همه جانبه ی مردم بم با مسئولین اجرایی ،متخصصان و محققان و پژوهشگران بود
دکتر عباسی مردم بم را وارثان شایسته دارالصابرین دانست که پیرو ولایت بوده و قدر شناس همه آنانی هستند که در آن لحظات سخت به یاریشان آمدند.

وی با اشاره به تداوم روند بازسازی شهر بم خواستار توجه جدی مسئولان برای انجام مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی در حال ساخت برای حضور آسانتر معلولان شد و افزود:امیدواریم تا با کمک مسئولان محلی شهر بم با ساختار جدید شهرسازی به عنوان شهر بدون مانع برای معلولان آماده شود.
مدیرکل بهزیستی کرمان در ادامه سخنانی خود گفت : پس از زلزله 5 دی ماه بم پنج هزار و صد کودک سرپرست یا سرپرستان خود را از دست دادند ، چهار هزار پانصد زن نیز بی سرپرست شدند ، 2 هزار خانوار دچار از کار افتادگی و دارای سرپرست معلول شدند و 270 نفر نیز دچار ضایعه نخاعی شدند.
دکتر عباسی افزود: از این تعداد 320 کودک بی سرپرست ، 2900 زن سرپرست خانوار و3800 نفر معلول تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند .
مدیرکل بهزیستی کرمان اهتمام به حرفه آموزی ، اشتغال ، تامین مسکن ، پی گیری امور آموزشی و تحصیلی به مددجویان را از جمله فعالیتهای بهزیستی طی 8 سال گذشته عنوان کرد و افزود : هم اکنون 104 مرکز و مجتمع دولتی و خصوصی تحت مدیریت و نظارت بهزیستی در شهرستان بم درحال ارائه خدمت به مردم تجیب و شریف بم و جامعه هدف بهزیستی هستند.
وی در ادامه ارائه خدمات روان شناختی ، مددکاری و مشاوره ای به مددجویان و مردم بم را از دیگر خدمات ماندگار بهزیستی از زمان وقوع زلزله تا به امروز برشمرد.
شایان ذکر است پیش از سخنان مدیرکل بهزیستی کرمان حجت الاسلام و المسلمین  دانشی امام جمعه و مهندس شایق فرماندار بم طی سخنانی از خدمات موثر بهزیستی طی 8 سال گذشته ( از زمان زلزله بم تا کنون )  ، به  ویژه در بخش های سامان دهی کودکان بی سرپرست ، توانبخشی معلولان ، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ، اجرای برنامه های متعدد پیشگیرانه ، ارائه خدمات مددکاری و روانشناختی تقدیر کردند و ضمن مرور خاطراتی از زمان وقوع زلزله و روزهای اولیه بعد از آن به بیان اقدامات نظام جمهوری اسلامی برای بازسازی شهر بم پرداختند.
برپایه این خبر دراین مراسم فرزندان بی سرپرست به جای مانده از زلزله که در مراکز شبه خانواده بهزیستی بم مقیم هستند به قرائت دکلمه ،دلنوشته ،مقاله و اجرای سرود پرداختند و مداحان نیز مداحی نمودند.
لازم بذکر است پایان بخش این برنامه، بازدید حضار از نمایشگاه توانمندیهای مددجویان بهزیستی بم بود .