طرح اشتغالزایی ( مرغداری خانگی ) توسط موسسه خیریه همراهان شهرستان بم  با هدف اشتغالزائی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاح این طرح که با حضور مدیرعامل موسسه خیریه همراهان بم ، معاونین مشارکتهای مردمی و امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی بم برگزار شد ، سبزواری مدیرعامل موسسه خیریه همراهان بم با ارائه  گزارشی از فعالیتهای این خیریه از بدو تاسیس تا به امروز ، گفت : این خیریه از زمان زلزله  دلخراش  بم فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تعداد 741 نفر زن سرپرست خانوار و فرزند امداد بگیر را تحت حمایت خود دارد .

سبزواری افزود : در راستای اجرای طرح  پرورش مرغ خانگی و تولید گوشت مرغ  تعداد 35 زن سرپرست خانوار با مشارکت دراین طرح بطور مستقیم وارد چرخه اشتغال شده اند و 103 نفر دیگر از اعضاء خانواده ایشان بطور غیر مستقیم درگیر این طرح اشتغالزایی هستند.
وی یاد آور شد : این افراد پیش از آغاز به کار این طرح  ، آموزش های لازم را دراین خصوص فرا گرفته اند و با استفاده از تسهیلات بانکی صندوق قرض الحسنه رسالت فضای مورد نیاز جهت نگهداری و پرروش طیور آماده شده است ، و با برنامه ریزی صورت گرفته تولیدات این طرح از طریق موسسه خیریه همراهان بم به فروش می رسد.
در ادامه این مراسم خانم سعیدی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کرمان طی سخنانی از فعالیتهای این مجموعه درخصوص ساماندهی و بازتوانی جامعه تحت پوشش تشکر و قدردانی کرد و حمایت بهزیستی استان کرمان را از اجرای طرح های اشتغالزائی این مجموعه اعلام کرد .
رئیس اداره تعاون  ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم  نیز در این مراسم به تشریح نقش تعاونیهای مددجوئی و نحوه استفاده از تسهیلات این اداره پرداخت .در پایان  نیز جوایز و هدایائی توسط خیریه همراهان بم به تمامی زنان سرپرست خانوار به مناسبت بزرگداشت مقام زن اهداء و از کارگران نمونه زن نیز تقدیر شد.