همزمان با آغاز هفته بهزیستی مدیرکل و جمعی از مسئولان بهزیستی استان کرمان با استاندار کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دراین دیدار که در محل استانداری کرمان برگزار شد . مهندس اسماعیل نجار استاندار کرمان با تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی و قدردانی از تلاشهای مستمر پرسنل بهزیستی در سطح استان و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر فیاض بخش گفت : خدمت به قشر نیازمند و آسیب پذیر افتخاری بسیار بزرگ است که نشان این افتخار برسینه  شما می درخشد.

استاندار کرمان در ادامه توانمند سازی را یکی از اولویتهای مهم کار در بهزیستی عنوان کرد و گفت باید سعی شود تا مددجویان جوان ، با استعداد و آماده ، با انجام امور مددکاری و مشاوره شغلی به توانمندی برسند.

نجار ، اشتغال را مشکل عمده پیش روی مددجویان بهزیستی عنوان کرد و گفت برای ایجاد اشتغال پایدار و به استقلال کاری رساندن مددجویان واجد شرایط بهزیستی ، هیچ محدودیتی نداریم و صندوق مهر امام رضا (ع) و تسهیلات بنگاههای زود بازده برای دست یابی به این مهم در خدمت بهزیستی هستند .

استاندار کرمان توجه به گسترش صنایع دستی و مشاغل کوچک خانگی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت باید با حرکت به این سمت زمینه اشتغال مددجویانی را که نمی توانند با ورود به چرخه مشاغل صنعتی و تولیدی متوسط و بزرگ ، توانمند شوند را فراهم نمائیم .

وی : گسترش طرحهای پیشگیرانه درحوزه آسیبهای اجتماعی و معلولیتها را خواستار شد و افزود ، آگاهسازی مردم از دلایل و مضرات بروز معلولیتها و آسیبهای اجتماعی می تواند درراستای پیشگیری از این موارد موثر باشد.

استاندار کرمان : توجه همه دستگاههای اجرایی مرتبط دراین حوزه را به همکاری با بهزیستی خواستار شد.

برپایه این خبر در ابتدای این دیدار ، دکتر رضا عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان طی سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت بهزیستی استان کرمان ، ساختار خدمت رسانی و عملکرد سال 89 پرداخت عمده عالیتها و برنامه های پیش روی بهزیستی در سال90 ازجمله نهضت تامین مسکن و اشتغال مددجویان را تشریح نمود.