به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان جلسه راه اندازی صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری بهزیستی استان کرمان صبح امروز با حضور نماینده دفتر مشارکتهای بهزیستی کشور ،مدیر کل بهزیستی استان کرمان،مدیر کل کار و امور اجتماعی استان ،نمایندگانی از بانکهای  سامان و گردشگری ، سازمان بورس و اوراق بهادار کشور  و جمع کثیری از خیرین و صاحبان صنایع و سرمایه استان در محل سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد.

در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه در کاربردهای دینی کارخیر چیزی است که مورد گرایش و میل و رغبت همگانی می باشد افزود: در آموزهای دینی و قرآنی بر سبقت و پیشی گرفتن در امور خیر بسیار توصیه شده است .

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر برنامه هاو طرحهای نو و جدیدی در سازمان بهزیستی به منظور جلب مشارکتها و دلجویی از مددجویان بهزیستی اجرا شده و در حال اجراست گفت : این اقدامات نشان از توجه رئیس جمهور و دولتمردان به نهاد حمایتی چون بهزیستی می باشد.
وی اظهار داشت : علیرغم اقدامات صورت گرفته و 6 برابر شدن اعتبارات، بهزیستی  برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به کمک خیرین نیازمند است.
وی مردم ایران به ویژه مردم استان را مردمی عاطفی دانست و  گفت : اگر مردم ما به صورت منسجم و با برنامه ریزی کمکهای خود را به سازمانهای جمایتی پرداخت می کردند بی شک علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات نیازمندان واقعی حل می شد شهر نیز از وجود متکدیان پاک می شد.
دکتر عباسی با بیان اینکه در بهزیستی تمام هم و غم ما حفظ کرامت انسانی  مددجویان تحت پوشش می باشد، گفت : می توان با برنامه ریزی و منسجم نمودن کمکهای مردمی ، حمایتهای خیرین بصورت نظامند در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
وی در ادامه به تشریح روند خدمت رسانی و برنامه های بهزیستی پرداخت و خاطر نشان کرد راه اندازی صندوقی چون صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری بهزیستی دولت را کمک خواهد کرد تا در رفع بسیاری از مشکلات هم نوعان موفق تر و با جدیت بیشتری وارد عمل شود.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان اظهار امیدواری کرد تا استان کرمان در این طرح نیز مانند بسیاری از طرحهای اجرا شده چون طرح نهضت  تأمین مسکن مددجویان موفق باشد.
کثیری نماینده دفتر مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه بهزیستی اصلی ترین متولی مسایل اجتماعی در جامعه است ،گفت: سازمان بهزیستی در سطح کشور با جامعه هدف 3 میلیون نفری بطور مستقیم و با جامعه هدفی به پهنای ایران اسلامی بطور غیر مستقیم در ارتباط می باشد.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته سالیانه به بهزیستی از منابع مختلف تنها جوابگوی یک چهارم نیازهای حرکت جامعه هدف می باشد افزود: علاوه بر این اعتبارات کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم به یاری بهزیستی می ِآید و از طریق می توان برخی ا ز مشکلات مددجویان را حل کرد.
وی اظهار داشت :حرکت کلی مشارکتهای مردمی تا سال گذشته به صورت مخزنی بود که پس از جمع آوری به یکباره هزینه می شد و با توجه اینکه در  نگاه کلی این کمکها بسیار اندک است جوابگوی خدمت رسانی به جامه هدف نمی باشد.
وی  با اشاره به اقدامات انجام شده در دفتر مشارکتهای مردمی در بهزیستی در دوسال اخیر یادآورشد:در دو سال اخیر بویژه در دفتر مشارکتهای مردمی سعی شد تا از حالت مستقیم وارد شدن کمکهای مردمی و مستقیم هزینه شدن خارج شویم که در نهایت موجب شد تا با پیشنهاد مسئولین بورس و اوراق بهادار کشور دربرنامه های ضیافت مهر سال گذشته اقدام به راه اندازی صندوقهای سرمایه گذاری نیکوکاری  برای کمک به مددجویان نماییم و عواید فرایند سرمایه گذاری در این صندوق را برای جامعه هدف بهزیستی هزینه کنیم.
نماینده حوزه مشارکتهای مردمی این اقدام را اقدامی جهادی و اقتصادی در بهزیستی نام برد و اظها رامیدواری کرد تا برگزاری چنین نشستهایی خیرین بیشتری برای  کمک به نیازمندان جلب شود .
گفتنی است نمایندگان بانک سامان ،بورس اوراق بهادار کشو ر و بانک گردشگری نیز طی سخنانی به تشریح توضیحات لازم در خصوص راه اندازی این صندوقها و چگونگی خرید سهام توسط خیرین پرداختند.

لازم بذکر است درپایان این مراسم با خرید سهام و انجام پذیره نویسی از سوی نیکوکاران ،موسسات خیریه و صاحبان صنایع استان به نفع مددجویان بهزیستی فعالیت رسمی این صندوق در استان کرمان آغاز شد.