سرپرست سازمان بهزيستي كشور گفت: از شنبه هفته آينده فرصت دوباره اي به مدت چهار روز در اختيار مددجويان سازمان و معلولان براي ثبت نام مسکن قرار مي گيرد.احمد اسفندياري در پايان بازديد از چند مركز تحت نظارت بهزيستي در مشهد به خبرنگاران گفت: با توجه به تقاضای بالای معلولین و مددجویان و اینکه عده ای از این عزیزان در مهلت قبلی نتوانسته اند در این طرح ثبت نام کنند.

بدین ترتیب مددجویان و معلولانی که در مهلت قبلی موفق به ثبت نام نشده اند می توانند از روز شنبه 19 تیرماه تا سه شنبه 22 تیرماه برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

سرپرست سازمان بهزيستي كشور گفت: مسئولان بهزيستي در استان هاي مختلف كشور پيگير ثبت نام و خريد زمين هستند تا پس از مشخص شدن اولويت ها، عمليات ساخت و ساز و فعاليت هاي عمراني را براي تحويل به موقع اين واحدها آغاز كنند.

وی با بيان اينكه واحدهاي مسكن سازمان بهزيستي كشور از تسهيلات 20 ميليون توماني برخوردار است، گفت: اين سازمان با كمك خيرين كشور، بهترين و بيشترين تسهيلات را به خانواده‌ها در واگذاري اين واحدهاي مسكوني ارايه مي‌كند.

وي افزود: بازپرداخت وام واحدهاي مسكوني پس از آماده شدن و تحويل به زنان سرپرست خانوار و معلولان پس از 18 ماه آغاز مي‌شود كه براي بازپرداخت نيز بيشترين تسهيلات براي رفاه حال اين خانواده‌ها ارايه خواهد شد.

گفتنی است: این طرح در راستاي اجراي آيين نامه تامين مسكن معلولين مصوب هيات محترم وزيران به شماره 255756/ت 44169 هـ مورخ 88/12/22 و همچنين توافقنامه نهضت تامين مسكن مددجويان با اولويت زنان سرپرست خانوار منعقده مابين وزارت رفاه و تامين اجتماعي، وزارت مسكن و شهرسازي و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مبني بر احداث و واگذاري سالانه 60 هزار واحد مسكوني ويژه معلولان و مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور، دستور العمل اجرايي ثبت نام و فرآيند اولويت بندي متقاضيان فاقد مسكن مصوب جلسه مورخ 1389/3/4 ستاد مسكن مددجويان سازمان در آستانه ميلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام ا… عليها) ابلاغ شد.

پیش از این، ثبت نام از تعداد زیادی از متقاضیان از روز 16 لغایت 31 خرداد ماه انجام شده بود.

منبع: روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور