حسن مجیدی فر، پژوهشگر مسایل دینی و مدرس دانشگاه در  آخرین روز از اولین جشنواره کشوری تربیت دینی کودکان  که توسط اداره کل بهزیستی استان کرمان در محل خانه شهر  برگزار شد، به ارایه برخی از روشهای تربیت دینی کودکان پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، وی با اشاره به اینکه بزرگترین مفهوم در دین “خدا” است، اظهار داشت: برای اینکه این مفهوم به کودکان منتقل شود، در مرحله اول باید خود والدین تصورات درستی از مفهوم خداوند داشته باشند. وی تصریح کرد: در تربیت دینی، گام اول نه از متربی بلکه از خود مربی آغاز می شود.
مجیدی فر با بیان اینکه والدین باید به گونه ای خداوند را به فرزندان معرفی کنند تا آنها عاشق خداوند شوند، گفت: بچه ها در سنین کودکی معصوم هستند و به هیچ وجه نباید برای تعلیم مفاهیم دینی از خشم خداوند به آنها چیزی گفته شود.
وی اضافه کرد: البته در مورد بزرگسالان همانطور که خداوند در قرآن فرموده است، باید از خشم خداوند سخن به میان آورد.
این پژوهشگر مسایل دینی و مدرس دانشگاه همچنین بیان داشت: اگر والدین و مربیان، خدا را بشناسند می توانند در معرفی پروردگار به فرزندان خود موفق تر عمل کنند.
مجیدی فر یکی از روشهای خداشناسی را معرفی نعمتهای خداوند به فرزندان عنوان کرد و اظهار داشت: با این کار، روح سپاسگزاری در بچه ها بیدار می شود.
وی همچنین پیشنهاد داد باید روزی به نام شکرگزاری در تقویم کشور لحاظ شود.
وی بر انجام رفتار مناسب توسط والدین نیز تاکید کرد و گفت: بچه ها به دقت از اعمال و رفتار پدر و مادر خود الگوبرداری کرده و در آینده همان گونه آن رفتار را تکرار می کنند.
این پژوهشگر مسایل دینی و مدرس دانشگاه افزود: باید برای تربیت فرزندان وقت کافی گذاشته شود.
مجیدی فر ادامه داد: بچه ها را هرگز نباید ناامید کرد بلکه با قصه های قرآنی باید بچه ها را به خداوند علاقمند کرد.
وی گفت: از دیدگاه علمای دینی سه عامل وراثت، محیط و تغذیه در تربیت فرزندان موثر است.
وی در پایان بیان داشت: برای حل مشکلات فرزندان، توصیه شده است که پدرومادر بسیار برای آنها دعا کنند.
گفتنی است اولین جشنواره کشوری تربیت دینی کودکان از مصوبات فرهنگی دور سوم سفر استانی رییس جمهور محترم به استان کرمان توسط اداره کل بهزیستی کرمان در محل تالار خانه شهر کرمان در حال برگزاری است.