تربیت دینی نگاهش به گذشته، حال و آینده است و انسان تربیت شده از طریق آموزه های دینی، بزرگوار و کریم خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، دکتر فاطمه احتسابی پزشک روانشناس و مدرس دانشگاه با بیان مطلب فوق در نشست تخصصی اولین جشنواره کشوری تربیت دینی کودکان با بیان اینکه تربیت دینی یکی از دغدغه های بزرگ جامعه ما است، به اهمیت نماز در تربیت افراد اشاره کرد.
وی گفت: فرزندان در سن 13 سالگی بسیار مطیع هستند که باید از همین زمان انها را به نماز خواندن دعوت کرد.

دکتر احتسابی  یکی از تاثیرات نماز در زندگی افراد را دوری جستن آنها از کبر و غرور عنوان کرد و بیان داشت که منشا تمام اختلالات خلقی در رفتارهایی به نام انتقام، کینه جویی و غرور است.
وی با بیان اینکه در افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب اولین دستور  روانپزشک و یا روانشناس ، مسئله خواب است افزود : نماز اولین کاری که می کند، تنظیم خواب افراد است و این مسئله می تواند کودکان ما را از ابتلا به افسردگی و اضطراب دور کند .
وی در ادامه به برشمردن مواردی برای تربیت دینی فرزندان اشاره کرد  و گفت: سلامت نفس مربی، شناخت تفاوتهای فردی توسط مربی، داشتن صبر و سعه صدر، محبت، تکریم شخصیت و توجه به همه ابعاد تربیتی از جمله این موارد است.
این پزشک روانشناس و مدرس دانشگاه آسان گرفتن دین بر افراد، شاد نگه داشتن محیط تربیتی، توجه به روانشناسی رشد، تنبیه و تشویق، امر به معروف و نهی از منکر، نظم و انضباط، موعظه و نصیحت، تقویت حس اعتماد به نفس و عزت نفس را از جمله  دیگر این موارد برشمرد.
وی در ادامه به برخی تفاوتهای تربیت دینی با انواع دیگر تربیت های متعارف امروزی اشاره کرد و گفت: یکی از تفاوتهای اصلی این دو نوع تربیت، این است که در تربیت های غیر دینی تنها تا لحظه مرگ انسان را راهنمایی می کند و پس از آن، انسان نمی داند چگونه باید زندگی کند در صورتی که در تربیت دینی این گونه نیست.
این مدرس دانشگاه همچنین به عوامل موثر در سالم سازی نسل اشاره کرد و گفت: بعد از تشکیل فضایی با ساز و کار انسانی و انجام یک ازدواج موفق، بهره گیری از دعا برای رسیدن به سرمنزل مقصود آسمانی است.
گفتنی است اولین جشنواره تربیت دینی کودکان از مصوبات فرهنگی دور سوم سفر رئیس جمهور محترم به استان کرمان توسط اداره کل بهزیستی استان کرمان در شهر کرمان در حال برگزاری است .