همایش استانی دستگاههای اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با حضور قایم مقام وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،مدیران کل ،معاونین ستادی و روسای شهرستانی زیر مجموعه این وزارت خانه در محل سالن اجتماعات شهید نشاط اداره کل بهزیستی کرمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ،دوستعلی قایم مقام وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در این همایش ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت رقیه (س) و با اشاره به نزدیک شدن به نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت : مردم ایران زمین بصیرتی وصف ناشدنی را در پیروی از ولایت در این روز به اثبات رساندند و به فرموده  مقام معظم رهبری روز تاریخی را آفریدند.

وی افزود : مردم ما در این روز با خلق حماسه ای دیگر وظیفه خود ر ا شناختند و به وظیفه خود  به بهترین نحو عمل کردند.
دوستعلی نهم دی ماه را روزی تاریخی و به یاد ماندنی در ادامه تمام خاطرات و روز های انقلاب اسلامی دانست و افزود : این روز  برگ زرینی در تاریخ انقلاب به شمار می رود .
وی در ادامه به وظایفی که بر عهده مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی  نهاده شده است پرداخت و گفت : برای آنکه بتوانیم در نظام جمهوری اسلامی موفق عمل کنیم باید بدانیم که یک مسئول در نظام اسلامی و طاغوت چه تفاوتهایی با هم دارد.
وی با اشاره با آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت : در قران آمده است که وقتی گروهی بر رو ی زمین قدرت حاکمیت پیدا می کنند ، این افراد نه برای دنیا، بلکه برای اقامه صلوه که در واقع زمینه بپا داشتن نماز است تلاش می کنند و به جامعه ای را که جامعه ای  پیشرو در امور زکات و کمک به فقرا می باشد و به دنبال نهی از منکرات و امر به معروف  در همه زمینه است خدمت رسانی می کند .
قایم مقام وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  مدیران در  همه زمینه ها و رده هایی که فعالیت می کنند باید  به دنبال مسیر شرع باشند اظهار داشت : در قران حکومت طاغوت نیز تفسیر شده است و بیان شده که این حکومت  به دنبال فساد است و حکومت را امانت نمی داند بلکه خودرا مالک بر همه چیز می داند .
وی گفت : فرعون در زمان حکومت خود همه چیز را متعلق به خود می دانست اما در نظام الهی همه چیز متعلق به خدا است و بیت المال  برای تمام افراد جامعه به حساب می آید.
قایم مقام وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  اظهار داشت : همه ما باید بواسطه فرصتی که در حکومت اسلامی برایمان ایجاد شده در زمینه خدمت رسانی، خدا را شاکر باشیم .
وی خدمت به خلق خدا را عبادت دانست و افزود: هر امری و هر کاری که موجب تعالی دین خدا شود، عبادت است .
دوستعلی  دعوای دشمنان ایران را دعوا بر سر دین برشمرد و گفت : رهبر ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی انسانی بصیر ،دوراندیش، آگاه ،مسلط به امور و فقیه جامع الشرایط می باشند و در هر اموری که با ایشان  وارد بحث می شویم با نگاه نو و دیدی  باز به مسایل برخورد می کندو رهنمودهای لازم را علیرغم مسدئولیتهای فراوان ،فشارهای موجود و نا مهربانیها ارایه می نماید.
دوستعلی افزود : جمهوری اسلامی حرف دین واسلام را ترویج داده  و توطئه های اقتصادی و سیاسی ، تحریم ها و تهدیها ، همه برا ی این است که ما دست از ترویج اسلام بر داریم .
وی حوزه تعاون ،کار و رفاه اجتماعی را حوزه ی خدمت به همه مردم دانست و افزود : این وزارت خانه در حوزه خدمت رسانی، با همه مردم بصورت مستقیم و غیر مستقیم سرو کار دارد .
وی به مسئولین توصیه کرد تا برای کار کردن در این حوزه احساس تعلق به یک خانوده را در خود ایجاد کنند .
قایم مقام وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه  مدیریت ،تصمیم و قلم ما می تواند کسی ر ا شاد کند و به اسلام نزدیک  و یا بالعکس، یاد آور شد:  علت ادغام این سه وزارتخانه انجام کار بیشتر  ،هزینه کمتر ،رضایتمندی بیشتر ، اجماع در تصمیم گیری و مدیریت در یک مجموعه می باشد .
وی گفت : این سه حوزه در کنار هم می توانند چرخه کار و اشتغال را از تولید تا مصرف توام در یک مدیریت تأمین کند.
دوستعلی اظهار داشت : دشمنان ما در تلاشند تا رضایتمندی و اعتماد مردم به نظام را خدشه دار کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند و این وظیفه ماست تا با تلاش و کوشش در بحثهای مختلف، رضایتمندی مردم را افزایش دهیم .
وی گفت : وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در تمامی زمینه های اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی مرتبط با این وزارتخانه در حال فعالیت است و باید توجه داشته باشیم  که تحول در نظام اداری و در واقع  کوچک سازی دولت ، موفقیت را به دنبال خواهد داشت.
قایم مقام وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه با این ادغام قدرت مانور خدمت رسانی بیشتر شده است  افزود : اگر نظام مدیریت کشور را به یک جبهه تشبیه کنیم مدیران ما در خط اول این جبهه اند که باید نترسند و با اجرای در ست قوانین و دستورات لازم عملیاتها را به پیروزی برسانند.
وی اظهار امیدواری کرد تا با وفاق و  یکدلی با احساس هم خانواده بودن که در واقع سه وزارتخانه را در یک وزارتخانه جدید ادغام نموده بتوانیم بیش از گذشته موفق باشیم .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان  نیز در این مراسم برگزاری این همایش را همزمان با فرا رسیدن نهم دیماه به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد تا همراه با توده مردم بتوانیم تعهد خود را به ولایت به اثبات برسانیم .
دکتر عباسی با اشاره به تواتمندیها و پتانسیلهای تخصصی بهزیستی برای خدمت رسانی به جامعه هدف این سازمان از قایم مقام وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خواست تا برخی تنگناهای موجود نیز مرتفع گردد.
وی اقدامات دولت نهم و دهم و توجه به بهزیستی در این دو دولت را با توجه به  پنج برابر شدن اعتبارات قابل توجه دانست و گفت :  در مقابل حجم زیاد کارهایی که باید صورت گیرد ، باید قدمهای بیشتری برای رفاه این قشر از جامعه برداشته شود .
دکتر عباسی با اشاره به واگذاری منازل مسکونی به مددجویان از بدو تأسیس بهزیستی اظهار داشت : از بدو تأسیس بهزیستی تا ابتدای دولت نهم و جدای از تعهدات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمان تنها  200 واحد مسکونی ساخته و تحویل شده بود  و این در حالی است که از ابتدای دولت نهم و تا به امروز تعهد احداث  5800 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان کرمان ایجاد شده که  تاکنون بیش از 500 واحد تحویل مددجویان بهزیستی شده و در دهه فجر امسال نیز قریب به همین تعداد در سطح استان به  مددجویان بهزیستی استان کرمان واگذار می شود.
بر پایه این خبر  در ادامه این همایش منصوری مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،دکتر فخر مدیر کل درمان تأمین اجتماعی و نماینده بانکهای زیر مجموعه وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی نیز به بیان توضیحاتی در خصوص حوزه کاری خود پرداختند .
شایان ذکر است پس از برگزاری همایش مذکور ، قائم مقام وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل بهزیستی ، کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ، بازنشستگی ، تامین اجتماعی ، مدیریت درمان تامین اجتماعی ، روسای بانکهای رفاه کارگران و توسعه تعاون و صندوق مهر امام رضا (ع) طی نشستی تخصصی در محل دفتر مدیرکل بهزیستی کرمان به بررسی وضعیت دستگاههای زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در کرمان پرداختند  و سوالات خود را مطرح نمودند که در جمع بندی نهایی این نشست ، دوستعلی قائم مقام وزیر به مسائل مطرح شده پاسخ گفت.