جهان، امروز سراسر شور و مستی و عرش و فرش چراغانی و عطر افشانی است از حضور مبارک بانویی که به گواه کتاب الهی دیگر زمین بر خود چنین شیر زنی را نخواهد دید و تا جهان و جهانیان باقی است نامش زنده و جاوید است .امروز 20 جمادی الثانی روز مبارکی است برای جهان اسلام و روزی است که حضرت فاطمه (س) تنها فرزند پیامبر خاتم پا به عرصه زمین نهاد تا در عمر کوتاه خود فضایل و برکاتی به جا بگذارد که هیچ کس را یاری تکرار مجدد آن نباشد .
امروز نه تنها برای ایرانیان به یمن تولد این زن بزرگ ،روز مادر و روز زن ،روز میمون و مبارکی  است بلکه به مناسبت تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر عیدی دو چندان و روز بزرگ و ستودنی است.

اداره کل بهزیستی استان کرمان  نیز به مناسبت مبارک این روز و به منظور تجلیل از بانوان شاغل در بهزیستی مراسم جشنی همراه با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برگزار نمود .
در این روز دکتر عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان ضمن اهدا گل و هدایای به کارکنان زن بهزیستی در هنگام ورود  به اداره با حضور در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت روز زن گفت : مقام زن در اسلام چنان است كه در قرآن كريم سومين سوره مفصل به نام “النساء” ناميده شده است و در ده سوره ديگر مسائلي مربوط به حقوق و منزلت زنان وجود دارد .
وی با بیان اینکه اسلام زن را بعنوان مسئله مهم زندگي و متمم حيات انساني در مسائل اجتماعي ، اخلاقي و قانوني دانسته  و او را به عنوان عضو موثر جامعه می شمارد افزود : زن بعنوان موجودي زيبا ، ظريف ، مستقل ، آرام بخش ، با تقدس دختري ، همسري ، خواهري و مادري در مسير تكامل جامعه است .
دکتر عباسی اظهار داشت : بسياري از تكاليف مشخص شده در اسلام براي زنان و مردان يكسان می باشد و تفاوت هاي موجود مربوط به نقش  ظرفيت و لياقت هر يك بوده و حقوق آنان نيز بر اين اساس معين شده است .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به آیاتی از قران کریم و  احادیثی از ائمه اطهار به دیدگاه اسلام در خصوص زن پرداخت و گفت :از دیدگاه دین مبین اسلام  زن و مرد هر دو انسانند، هر دو را خدا خلق نموده است، هر دو براي دست يابي به کمال و معنويت انساني، در تعبد الهي و رسيدن به کرامت انساني برابرند و  هر دو در بنياد خانواده و بقاي نسل به يک اندازه سهيم اند.
دکتر عباسی  افزود :در نزد خداوند متعال، زن و مرد هر دو داراي مقام يکسان اند و هيچ يک به خودي خود برديگر برتري ندارد؛ چون هر دو از يک منشا و از يک جوهر مي‌باشند. هيچ زن را بر مرد و هيچ مرد را بر زن برتري نيست، مگر که برتري انسان‌ها با پرهيزکاري و تقوايش سنجيده ‌شود.
وی در ادامه ضمن تبریک تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دوران 8 سال دفاع مقدس خصوصاً شهدایی که در زمان سالروز آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند به بیان خاطراتی از زبان رزمندگان پرداخت و گفت: به راستی خرمشهر را خدا آزاد کرد .
وی افزود: با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات موجود در زمان جنگ تنها خواست خداوند بود که بار دیگر خرمشهر از دست دشمنان بعثی آزاد شد و این قطعه ا زمیهن اسلامی به ایران بازگشت .
در ادامه این مراسم حسن مجتبایی از پرسنل بهزیستی که اهل خرمشهر می باشد و در زمان جنگ و محاصره خرمشهر نیز حضور داشت به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت.