استاندار کرمان در پیامی به مناسبت روز جهانی نابینایان با اشاره به توانمندی و قابلیت های این قشر، تصریح کرد: با به رسميت شناختن نابينایان به عنوان اعضاء پویا، فعال و موثر جامعه و باور به توانایی این افراد، از نهادهای مردمی و دولتی می خواهم با توانمندسازی و فراهم کردن فرصت های برابر زمینه مشارکت فعالانه و موثرتر این قشر در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان متن پیام دکتر علی زینی وند به شرح زیر است :

“بسم الله الرحمن الرحیم”

ایزد هرگز دری نبندد بر تو            تا صد دگر به بهتری نگشاید

23مهرماه فرصت مغتنمی است برای محترم شمردن حقوق اجتماعی نابینایان به عنوان عضوی موثر و توانمند از یک جامعه متمدن و نشانگر لزوم توجه بیشتر و تکریم قابلیت ها و توانمندی های این افراد است.

 تلاش، امید و پشتکار نابینایان ستودنی است و در طول تاریخ همواره نشان داده‏‎اند که سزاوار گوشه نشینی نیستند و کاستی‎ها و  مهیا نبودن شرایط و زیرساخت ها نمی‎تواند آنان را از هنرمندشدن، قهرمانی در مسابقه‌های جهانی، کسب علم ، موفق شدن و دستیابی به اهدافشان باز دارد.

بدون تردید حقوق این قشر در دریافت خدمات شهری و اجتماعی، اشتغال، آموزش و همه ابعاد زندگی باید فراتر از اصل رقابت و برابرسازی فرصت‌ها باشد و اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان می تواند در این زمینه موثر باشد. با به رسميت شناختن نابينایان به عنوان اعضاء پویا، فعال و موثر جامعه و باور به توانایی این افراد، می توان فرصت های برابر را برای آنها فراهم کرد.

امید است با تدوین برنامه‏‎های بنیادی برای مهارت‎آموزی و توانبخشی، ارتقا امکانات آموزشی ویژه نابینایان، ارتقا استقلال با ایمن سازی و بهینه سازی محیط شهری و طراحی صحیح مبلمان شهری، دسترسی آسان به ابزارهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی، نوشت افزارها و نرم افزارها، در نظر گرفتن بخشی از منابع کارآفرین و تدوین برنامه جامعه اشتغال ، نابینایان عزیز بتوانند مشارکت فعالانه و موثرتری در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

از همه نهاهای مردمی بویژه نهادهای کنشگر امور نابینایان و دستگاه های اجرایی و مسئولان می خواهم با ارتقا همدلی و مشارکت، علاوه بر توجه و رعایت حقوق اجتماعی به تامین نیازهای اساسی نابینایان عزیز اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم در فضایی حمایتگرانه، تسهیلگر و بدون تبعیض، در کنار و پشتیبان روشندلان جامعه باشیم و با عبور از نگرش های نادرست به موضوع معلولیت ظاهری و برطرف کردن چالش های پیش روی آنها، بسترهای مناسب در جهت شکوفایی و بهره مندی از استعدادها و توانمندی های‌ آنها بیش از پیش فراهم گردد.

 اینجانب روز جهانی عصای سفید را به تمامی نابینایان استان کرمان صمیمانه تبریک عرض نموده و حضور پربرکت این عزیزان در عرصه های مختلف را ارج می نهم و از درگاه خداوند بزرگ برای روشندلان و همه خدمتگزاران پرتلاش وصدیق به این قشر عزیز  بهروزی و توفیقروز افزون مسالت دارم.

علی زینی وند

استاندار کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *