استاندار کرمان درپیامی به مناسبت فرارسیدن 12 آذرماه روز جهانی معلولان با تبریک این روز به معلولان، بر استفاده از ظرفیت معلولان در برنامه های توسعه ای استان تاکید کرد و افزود : برای بهره مندی از قابلیت های معلولین نیاز به برنامه ریزی مناسب، عملی و منسجم در راستای توانبخشی و  بهره مندی مساوی معلولان از منابع و موقعیت ها و حضور بی دغدغه آنان در جامعه است. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  کرمان پیام دکتر علی زینی وند به شرح زیر است :

” بسم الله الرحمن الرحیم “

معلوليت يکي از پديده هاي پيدا و پنهان زندگي امروزه بشر است و فرا رسیدن 12  آذرماه ( سوم دسامبر) روز جهانی معلولان فرصتی است مغتنم برای ارج نهادن به توانایی افرادی که توانسته اند با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای  خویش، در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخار آفرینی در میادین مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و کارآفرینی گامهای موثری بردارند. معلولینی که  با اراده و پشتکار خود، نماد خود باوری و تلاش در جامعه هستند. افراد دارای معلولیت با معلولیتشان تعریف نمی شوند، آنها مجموعه ای از توانمندی ها هستند که با تلاش و اراده راسخ در عرصه هاي گوناگون اجتماعي ايفاي نقش مي نمايند.

دراین میان ورزشکاران معلول استان کرمان در ادوار مختلف با امکانات محدود و همت بالا منشأ کار‌های بزرگ بوده اند. افتخارآفرینی تحسین برانگیز و غرور آفرین و حضور توانمند و چشم نواز ورزشکاران غیور و برومند دیار سردار دلها در بالاترین سطح های قهرمانی بویژه در پارالمپیک توکیو نشانه شایستگی، تلاشهای بی وقفه و عزم معلولان استان کرمان است.

بدون تردید برای بهره مندی از قابلیت ها و ظرفیت های معلولین در برنامه های توسعه ای استان، نیاز به برنامه ریزی مناسب و منسجم در راستای توانبخشی، ‌بازتوانی، گسترش مهارت‌های زندگی مطلوب،  بهره مندی مساوی معلولان از منابع، امکانات و موقعیت ها و حضور بی دغدغه آنان در جامعه است. 

امید است با همگرایی، همدلی و مشارکت نهادهای مردمی و دولتی و با باور به توانمندی و اثربخشی معلولان، بسترسازی بیشتر برای مشارکت معلولین در تمامی عرصه ها ایجاد شده و شاهد اجرايي شدن قوانين مصوب حمايتي و استفاده بهينه از خدمات و امكانات، فرصتهاي شغلي و در نهايت برابري فرصتهاي اجتماعي به عنوان مطالبه به حق جامعه معلولين باشیم و با اصلاح نوع نگرش جامعه و تسهیل و آماده‌سازی حوزه عمومی، زمینه را برای ایفای نقش برابر شهروندی بیش از پیش فراهم آوریم تا تعامل با یکدیگر را در بستری بدون تبعیض تجربه کنیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت و تبریک فرارسیدن 12 آذرماه روز جهانی معلولان، حضور پر برکت این عزیزان را در عرصه های مختلف ارج نهاده و از درگاه ایزد منان سرافرازی و توفیق روز افزون همه معلولان خاصه معلولان توانمند و مستعد استان کرمان  و دست اندر کاران خدمت رسانی به این جامعه پر افتخار را خواستارم.

علی زینی وند

استاندار کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *