همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر بهره برداری از 10 کتابخانه در مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی استان در این خصوص گفت مطالعه کتب مناسب غیر درسی در کنار دریافت آموزشهای کلاسیک و رسمی نظام آموزشی کشور باعث می شود تا افراد با بالا بردن دانش عمومی خود از طریق مطالعه به جواب بسیاری از سوالات خود دست یابند . دکتر عباسی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی «ره » و بیانات مقام معظم رهبری درراستای اهمیت مطالعه وکمک به گسترش امر مطالعه و کتابخوانی در میان جامعه بویژه قشر نوجوان و جوان کتاب را یار مهربان انسانها عنوان کرد و گفت : همه افراد نیازمند به دوستی و انس با این یار مهربان هستند که با دانایی و خوش بیانی ، پند می دهد.
دکتر عباسی افزود: قریب 1700 کودک و نوجوان مقیم مراکز شبه خانواده بهزیستی کرمان هستند که برنامه منظم و مستمر مطالعه کتب مختلف با موضوعات مناسب سن و سال ایشان در دستور کار قرار گرفته است .
وی گفت ، با همکاری صورت گرفته با نهاد کتابخانه های عمومی استان درخصوص تامین بخشی از کتب مورد نیاز و خرید کتب و حداقل تجهیزات مورد نیاز توسط بهزیستی کار تجهیز 10 کتابخانه کوچک در                10 مرکز شبه خانواده به مناسبت دهه فجر انجام شد که امروز شاهد استفاده از این کتابخانه ها هستیم.
دکتر عباسی گفت : این کتابخانه های کوچک در مراکز شبه خانواده شهرهای جیرفت ، عنبرآباد ، بافت ، شهربابک ، کرمان ، بم ، سیرجان و زرند آماده شده است که برای شروع تعداد 2 هزار جلد کتاب به این امر اختصاص یافته است .
وی کتب توزیع شده دراین مراکز را کتب متناسب با گروه سنی فرزندان مراکز اعلام کرد و افزود: بزودی با راه اندازی کتابخانه های کوچک دیگر در سایر مراکز فاقد کتابخانه و تقویت مراکز دارای کتابخانه درراستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی درحد توان اقدام خواهیم کرد.