در شش ماهه نخست سالجاری 12125 نوزاد دراستان کرمان در 9 مرکز غربالگری شنوایی مستقر در سطح  استان سنجش شنوایی شده اند .
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان ، دکتر رضا عباسی مدیرکل بهزیستی با بیان مطلب فوق در آستانه روز جهانی ناشنوایان گفت : از آنجا که ناشنوایی یا کم شنوایی در نوزادی بصورت طبیعی قابل تشخیص نیست این امر می تواند منجر به ناشنوایی و یا کم شنوایی نوزاد در سنین بالاترشود.
مدیرکل بهزیستی کرمان افزود : اگر نوزادان حداقل در یک ماهه اول  و حداکثر سه ماهه اول تولد توسط کارشناسان شنوایی سنج و به وسیله دستگاههای غربالگری  شنوایی معاینه شوند ، درصورت دارا بودن اختلال به راحتی می توان نسبت به درمان اقدام کرد.
دکتر عباسی ، از خانواده هایی که صاحب فرزند جدید می شوند خواست تا حتماً جهت تست شنوایی نوزاد خود به مراکز 9 گانه سازمان بهزیستی مستقر در سطح استان مراجعه نمائید.
وی ، زمان تشخیص اختلال شنوایی را مرحله نوزادی دانست و خطاب به خانواده ها متذکرشد ، پیشگیری مقدم بر درمان است ، اگر امروز با انجام تست ساده شنوایی به عارضه شنوایی فرزند خود پی ببریم و درصدد درمان وی برآییم هزاران بار بهتر و عاقلانه تر است  تادر آینده ای نزدیک فرزند دلبند خود را بعنوان معلول  ناشنوا  در کنار خود داشته باشیم .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد ، درصدد هستیم تا در تمامی شهرستانهای استان مراکز غربالگری شنوایی را فعال نمائیم .
دکتر عباسی افزود : طرح غربالگری شنوایی نوزادان در شهرستانهای محروم و فاقد مرکز شنوایی سنجی مانند رودبار جنوب ، قلعه گنج ، منوجان و کهنوج از طریق اعزام کارشناس شنوایی سنجی صورت می گیرد.
ایشان : بیمارستانها ، زایشگاهها ، درمانگاهها و خانه های بهداشت را بازوان توانمند بهزیستی عنوان کرد که نقش بسزایی را در راهنمایی و ارجاع خانواده ها به بهزیستی برای انجام تست شنوایی ایفا می کنند%خ