آیین افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات بهزیستی امید ماه تاج با حضور معاون پشتیبانی و منابع انسانی – رئیس حراست بهزیستی استان کرمان  ، معاون دانشجویی و فرهنگی علمی کاربردی کشور، رییس دانشگاه جامع واحد استان کرمان  و نماینده ولی فقیه در دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس بلندی معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی با  قدردانی از تلاش های انجام شده در مسیر ادامه فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی جامع  گفت: این مرکز در سال 86 راه اندازی و تاکنون  دانشجو 1500 فارغ التحصیل شده که آمار مناسبی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت:تدوین رشته کاردانی تربیت مربی ورزشی معلولین – تدوین پودمان بازی درمانی – برگزاری 80 دوره آموزشی کوتاه مدت در سه سال اخیر – تصویب و اجرای 15 طرح پژوهشی از سال 95 از جمله اقدامات دانشگاه علمی – کاربردی در گذشته بوده است

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان کسب مقام برتر پنجمین جشنواره حرکتی علمی کاربردی – مقام آوری در مسابقات ورزشی فوتبال پسران و دارت دختران و برگزاری اولین استارت آپ اجتماعی جنوب شرق را از دیگر افتخارات این مرکز عنوان کرد و گفت : امیدواریم به همت خیریه ماه تاج اقدامات این مرکز آموزشی  به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه  سازمان بهزیستی یکی از بزرگترین و تخصصی ترین  سازمان های حمایتی – دولتی در سطح کشور افزود : ادعای این که بهزیستی از  قبل از تولد یک کودک تا بعد از مرگ مرگ  یک فرد وظیفه خدمت به مردم را بر عهده دارد ، ادعای صد در صد درستی است و در حال حاضر با بیش از 180 ماموریت بیشتر ارائه خدمات تخصصی را بر عهده داریم و امیدواریم این مرکز بتواند علوم تخصصی را به طور کاربردی برای خدمت به جامعه به ویژه تحقق  اهداف بهزیستی به کار گیرد.

بلندی با تشریح دو فعالیت تخصصی و استراتژی شامل پیشگیری و توانمندسازی اظهار داشت : پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و توانمندسازی کودکان – زنان سرپرست خانوار و افراد آسیب دیده اجتماعی از مهمترین فعالیت های ما در بهزیستی است که این مرکز می تواند به طور علمی و کاربردی یاریگر بهزیستی دراین بخش های تخصصی باشد.  

پیش بین معاون دانشجویی – فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در این مراسم با ابراز خوشنودی از ظرفیت های استانی که متعلق به مردم است ؛گفت : با پیوستن خیریه ماه تاج به جمع خانواده علمی – کاربردی امید واریم این مرکز بتواند به عنوان یک الگو و نمونه به مردم خدمت دهد.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن  بخش خصوصی در کنار بخش دولتی می تواند ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات آموزشی ایجاد کند ؛ افزود : در حال حاضر در دانشگاههای مادر نیز صندلی ها خالی است و با این وضعیت بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در تحصیلات دانشگاهی نیست .

پیش بین رویکرد بهزیستی استان کرمان نسبت به آموزش های علمی – کاربردی را ستود و گفت : تفاوت مراکز علمی – کاربردی با مراکز آموزشی دیگر در امتیازی است که قانون برای اصلاح و ایجاد رشته های جدید به دانشگاه جامع داده است و می توانیم سرفصل های آموزشی را به روز نماییم .