طی 9 ماهه گذشته از سال 91 تعداد 15108 نفر از خدمات شش گانه واحدهای توانپزشکی بهزیستی در سراسر استان کرمان استفاده کرده اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، اعظم اسماعیلی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان با بیان مطلب فوق در حاشیه بازدید از مرکز جامع توانبخشی شهر کرمان که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با هدف بررسی نحوه خدمات رسانی به مراجعین به این مرکز انجام شد ، افزود : هم اکنون تعداد 31 واحد توانپزشکی در سطح استان کرمان تحت مدیریت بهزیستی مشغول ارائه خدمات تخصصی هستند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی کرمان ، خدمات قابل ارائه دراین واحدهای توانپزشکی را شامل فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، شنوایی سنجی و ارتوپد فنی اعلام کرد.

اسماعیلی افزود : هم اکنون 12 کلینیک فیزیوتراپی ، 5 واحد کاردرمانی ، 6 واحد گفتار درمانی ، 3 واحد بینایی سنجی ، 4 واحد شنوایی سنجی و یک واحد ارتوپد فنی در سطح استان فعال هستند .
وی خاطر نشان کرد : تمامی افراد نیازمند به دریافت خدمات توانپزشکی اعم از مددجویان تحت حمایت بهزیستی و بیماران آزاد می توانند از این خدمات استفاده نمایند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمان در خصوص سیاست بهزیستی در راستای افزایش واحدهای توانپزشکی خود در تمام نقاط استان گفت : درحال حاضر باتوجه به پراکندگی واحدهای توانپزشکی بهزیستی در سطح استان ، دسترسی بیماران نیازمند به دریافت این خدمات با کمترین مشکل انجام می شود .
وی افزود : اما در مناطقی که واحدهای دولتی توانپزشکی بهزیستی وجود ندارد ، آماده ایم تا از طریق خرید خدمت از بخشهای خصوصی فعال در آن مناطق و یا در صورت وجود متقاضی تاسیس واحد تخصصی با هماهنگی دانشگاههای علوم پزشکی استان زمینه فعالیت بخشی خصوصی جدید را فراهم کنیم .
اسماعیلی یادآور شد : اقدامات طبی و درمانی در واحدهای توانپزشکی باعث می شود تا از پیش روی معلولیت در افراد معلول جلوگیری شود و افراد سالمی که به هر دلیل نیاز به دریافت این خدمات دارند با استفاده از اعمال توانپزشکی سلامتی خود را بدست می آورند و مطمئناً از بروز معلولیت های احتمالی بعدی ایشان جلوگیری می شود.