مدیرکل بهزیستی استان کرمان از وجود 89 مرکز مشاوره  دولتی و غیر دولتی در استان خبرداد و گفت: تعداد خدمت‌گیرندگان مراکز مشاوره  حضوری در شش ماهه نخست سالجاری 19هزار و 516 نفر بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده صبح امروز در کارگاه آموزشی اصول و فنون مشاوره تلفنی که مدت دو روز به همت معاونت امور توسعه و پیشگیری در کرمان برگزار می شود، اظهار داشت: این کارگاه با حضور کارشناسان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی برگزار شده است.

وی افزود: امیدواریم این دوره بتواند در ارائه  ماموریت‌های تخصصی که برعهده سازمان بهزیستی است اثرات ارزنده‌ای داشته باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزایش توانایی افراد حاضر در  کارگاه از طریق  انتقال دانش، آگاهی  و  تجربه را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد و گفت: فضای مجازی، توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما را دستخوش بسیاری از تغییرات قرار داده است که مدیریت همراه با دانش و آگاهی می‌تواند راه حل و تعدیل کننده این شرایط باشد.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه امروزه دغدغه‌ها و مسائل اجتماعی بسیاری در بین خانواده‌ها مشاهده می‌شود بیان کرد: عدم مدیریت مسائل اجتماعی در جامعه تبدیل به آسیب می‌شود.

صادق‌زاده بیان داشت: افراد در مشاوره حضوری یا تلفنی نگرانند از اینکه دچار آسیب اجتماعی نشوند و به دنبال راهکاری برای حل مسئله اجتماعی خود هستند و مشاوران می‌توانند با دانش و علم روز خدمات تخصصی لازم  را در راستای نجات و سلامت جامعه که یکی از اهداف سازمانی است؛ ارائه دهند.

وی با اشاره به نگاه دینی و مذهبی نسبت به مسائل اجتماعی گفت: تلاش می شود در زمینه حل مسائل اجتماعی از توصیه بزرگان، روش و سیره ائمه معصومین(س) استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خطاب به مشاوران تصریح کرد: اگر دانش جدید را نداشته باشید پاسخ منطقی و درستی را نمی توانید به مراجعه کنندگان دهید.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه افراد برگزارکننده این دوره‌ها صاحب تجربه  و از شرایط فعلی جامعه به خوبی آگاهند؛ گفت: در این دوره‌ها می‌توان روش هایی  را در راستای خدمت تخصصی در ارائه پاسخگویی مناسب و منطقی به جمعیت مخاطب آموخت.

وی افزود: با وجود اینکه در جامعه امروز مراکز مشاوره نسبت به گذشته افزایش یافتند اما متاسفانه تلاش برای کسب دانش روز و تجارب به خوبی رخ نمی‌دهد و پاسخ‌هایی که به مراجعین ارائه می‌شود پاسخ‌های قابل قبول و گره‌گشایی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد فضایی مناسب بتوانیم با تلاش از مسیرهایی چون مطالعه، کسب تجربه، حضور در مراکز متعدد، دریافت اطلاعات، آموزش‌های نوین و بازسازی اطلاعات توان خود را در پاسخگویی منطقی و حل مشکلات افراد مراجعه‌کننده ارائه دهیم.

وی از وجود 89 مرکز مشاوره  دولتی و غیر دولتی در استان کرمان خبرداد و گفت: تعداد خدمت‌گیرندگان مراکز مشاوره  حضوری در شش ماهه نخست سالجاری 19هزار و 516 نفر بوده است.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره‌ای تلفنی  1480  با داشتن هفت کابین و 21 خط در شش ماهه نخست سالجاری به 2 هزار و 436 نفر در حوزه مشاوره و روانشناختی خدمت کرده است.

 

انتهای پیام/