مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه روابطعمومیها در جامعه نقش کلیدی و اساسی دارند گفت: توسعه انسانی در جریان روابطعمومیها رخ میدهد و روابطعمومی تنها نقش اطلاعرسانی ندارد بلکه وظایف وسیعتری را برعهده دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، عباس صادقزاده صبح امروز در اولین گردهمایی مسئولان و کارشناسان روابطعمومیهای مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی استان کرمان؛ اظهار داشت: همه جوامع در تلاش هستند که خود را به توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برسانند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توسعه یابیم باید به زیرساخت مهم این توسعه توجه کنیم افزود: هیچ زیرساختی مهمتر از توسعه انسانی برای برنامهریزی سایر توسعهها وجود ندارد اما شاید کمتر مورد توجه بسیاری از برنامهریزان جامعه قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه دغدغه بسیاری از جوامع در حوزه مسائل اقتصادی است اما نمیدانند مسئله اقتصادی که برای رفاه مردم برنامهریزی و به کارگیری شود به دست چه کسی باید شکل گیرد افزود: اگر انسان در جامعه مورد بیتوجهی قرارگیرد هر نوع توسعه ناکارآمد و بیاثر است بنابراین باید به توسعه انسانی توجه جدی داشت زیرا اگر انسان، انسان کامل و توسعهیافتهای نشود؛ توسعههای دیگر زیر سوال هستند.
ایشان با تاکید بر توجه به توسعه انسانی گفت : ساخت پارک ، پل و فراهم کردن زمینه های رفاهی مردم در صورتی موثر و مورد پذیرش است که بهداشت روانی تامین و سلامت جامعه در ابعاد مختلف فراهم باشد در غیر اینصورت توسعه اقتصادی به صورت کامل تحقق نمی یابد
صادقزاده خطاب یه مسئولان روابطعمومی مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی تصریح کرد: در بهزیستی باید به توسعه انسانی توجه جدی داشته و در این زمینه باید با یکدیگر تعامل داشته باشید.
وی با بیان اینکه روابطعمومیها در جامعه نقش کلیدی و اساسی دارند زیرا اگر مردم آگاهی نداشته باشند قطعاً حرکت آنها در راستای توسعه به طور کارآمد شکل نخواهد گرفت گفت: توسعه انسانی در جریان روابطعمومیها رخ میدهد و روابطعمومی تنها نقش اطلاعرسانی ندارند بلکه وظایف وسیعتری را برعهده دارند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بر اهمیت روابط عمومی و ضرورت بها دادن به آن در ادارات و سازمانها تأکید کرد و افزود: روابط عمومی دیده بان ، قلب ومغز متفکر یک سازمان و نهاد است که امروزه نه به عنوان یک سامانه تشریفاتی و حتی اجرایی، بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی – مدیریتی و امین می تواند نقش بی بدیلی در تحقق اهداف سازمانی و پاسخگویی به موقع به مخاطبین داشته باشد
صادقزاده وظیفه مهم روابطعمومیها را برنامهریزی دانست و گفت: در گذشته روابطعمومیها نقشی در سیاستگذاری و رسیدن به اهداف سازمانی نداشتند و تصمیمات بدون توجه به نیازها گرفته و اجرا میشد، اما امروزه به نقش و اهمیت افکار عمومی توجه خاصی میشود و نهادها و سازمانهایی موفق هستند که با افکار عمومی و آحاد جامعه ارتباط داشته باشند.
وی لازمه هر توسعه را تنظیم یک رابطه خوب برشمرد و افزود: رابطه خوب وظیفه همه روابطعمومیها است و این اقدام به وسیله ارتقا دانش شکل میگیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کربان با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات خاطرنشان کرد: در دورانی هستیم که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است،پس روابط عمومی کارش دوچندان شده است به گونهای که موفقیت سازمانها، ادارات و شرکتها و دوامشان در عرصهها و فعالیتهای تخصصی به عملکرد روابط عمومیهای آنها وابسته است.
صادقزاده با بیان اینکه یکی از مبانی توسعه سازمانی روابط عمومی است و به دلیل آنکه روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است تصریح کرد: روابط عمومی در بهزیستی از این جهت اهمیت خاص و ویژه ای دارد که با انسانهایی در ارتباط است و وظیفه خدمت به آنان را بر عهده دارد که در ردیف انسانهایی با نیازهای ویژه هستند
وی با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی افزود: اگر اطلاعرسانی با بهرهگیری از ابزارهای مختلف ارتباطی سریع انجام شود، قطعاً تأثیرگذاری سازندهای در سازمان خواهد داشت اما باید با پرهیز از اغراق ، با شفافیت با مخاطبان ارتباط برقرار نمود
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی اجتماعی با خروج از خدمات صرفاً حمایتی وظیفه ارائه خدمات تخصصی و بهنگام را به گروههای مختلف جامعه اعم از زنان، کودکان، معلولان، سالمندان و آسیبدیدگان اجتماعی را بر عهده دارد بنابراین نقش روابط عمومی در آگاهسازی واطلاع رسانی در حجم وسیعی از جامعه غیرقابل انکار است زیرا روابط عمومی در بهزیستی مفهومی متفاوت با سایر روابط عمومیهای سازمانها و ادرات دارد.
صادقزاده از و جود یک هزار و 58 مرکز غیردولتی، 14 مرکز دولتی و 22 ستاد بهزیستی شهرستان کرمان فعال در حوزه مسائل اجتماعی اعم از پیشگیری، توانبخشی، توانمندسازی، مراقبت و نگهداری در استان کرمان خبر داد و گفت : حدود هفت درصد مراکز غیردولتی ودولتی شبانهروزی ، تحت نظارت از مراکز نگهداری و مراقبتی هستند که در اغلب این مراکز روابطعمومیها فعال هستند.
وی برگزاری اولین گردهمایی مسولین روابط عمومی مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت توسط روابط عمومی بهزیستی استان کرمان را اقدام نو و جدید توصیف کرد و خطاب به کارشناسان روابط عمومی گفت: امیدوارم در قالب یک برنامهریزی علمی و قابل سنجش روابط عمومیهای مراکز تحت نظارت ساماندهی شوند و به زودی شاهد شکلگیری شورا یا تشکل منسجم متشکل از روابطعمومیهای تحت نظارت باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر شفافسازی و اطلاعرسانی به موقع؛ عنوان داشت : این تشکل یا شورا روابط عمومیهای بهزیستی استان کرمان علاوه بر اطلاعرسانی میتواند در توسعه خیر جمعی و گسترش فرهنگ مسئولیت اجتماعی نقش موثری داشته باشد.
انتهای پیام/