اجرای طرح شناسایی معلولین  افاغنه (CBR )طی مراسمی  با حضور مدیر کل بهزیستی ،نماینده کمیساریای عالی در کرمان ،معاون اداره کل اتباع خارجه کرمان ، کارشناسان توانبخشی درگیر در طرح و تسهیلگران در محل سالن ارشاد اداره کل بهزیستی استان کرمان آغاز شد.به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ،در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اجرای موفق طرح CBR افاغنه ، طرح شناسایی معلولین در جامعه گفت : از زمان اجرای این طرح تاکنون موفق به اجرای برنامه  ها و فعالیتهای ارزشمندی شدیم و توانسته ایم با برنامه ریزی و ارایه خدمات تخصصی حمایتی در راستای  توانمندسازی معلولین و انجام اقداماتی چون  درمان آنها گام برداریم.

وی افزود : همکاری نهاد هایی چون دفتر کمیساریای عالی و اداره کل اتباع خارجه در کرمان ما را در روند اجرای طرح بسیار یاری نموده است .
وی در ادامه به تشریح اقدامات و نتایج این طرح در سال گذشته پرداخت و گزارشی از روند این طرح در سال 90 ارایه نمود .
دکتر عباسی همکاری کارشناسان توانپزشکی، پزشکان متخصص و نهاد های درمانی برای کمک به درمان افاغنه معلول را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت : پزشکان حاذق و خیر فراوانی برای درمان معلولین شناسایی شده بهزیستی را همراهی نمودند.
وی ارایه آموزشهای لازم به خانواده ها و افراد معلول افاغنه ،در اختیار قرار دادن  وسایل کمک توانبخشی و پکیج های آموزشی و … را از اقدامات دیگری دانست که بهزیستی  برای این افراد انجام می دهد .
در  ادامه این مراسم دیکاریو نماینده دفتر کمیساریای عالی نیز گفت: کمیساریای عالی سازمان ملل به منظور شناسایی و کمک به افراد  معلول از اتباع افاغنه مقیم در استان کرمان با اختصاص اعتباری تلاش نموده تا به این گروه از جامعه خدمات رسانی های لازم ارایه شود.
وی فعالیتهای تخصصی و حمایتی بهزیستی در اجرای این طرح را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت : خدمات تخصصی که از سوی بهزیستی به اتباع خارجه مقیم در کرمان ارایه می شود موجب شده تا علاوه بر پیشگیری از بروز معلولیتها ،بسیاری از افراد معلول نیز توانمند گردند.
گفتنی است در اجرای این طرح افرادی به عنوان تسهیلگر شناسایی معلولین را بر عهده دارند که آموزشهای لازم را به مدت 110 ساعت از طریق کارشناسان بهزیستی فرا می گیرند. که پس از آن از اواسط مهرماه بایستی به شناسایی و ارائه خدمت به 100 نفر معلول بپردازند.