دوره آموزش کشوری درمان اعتیاد در مراکز اجتماع درمان مدار( TC )با حضور دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان ،اسدی نماینده دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی کشور ،کارشناسان مراکز اجتماع درمان مدار (TC)سراسر کشور به مدت 4 روز در کرمان در حال برگزاری است .
در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان گفت: استان کرمان با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر از مرزهای افغانستان و پاکستان به سمت کشورهای همسایه شمال ایران با مشکلات متعددی در این خصوص مواجه می باشد.

وی اقدامات صورت گرفته در سطح استان و کشور را برای جلوگیری از شیوع اعتیاد خوب ارزیابی کرد و افزود: از آنجا که مافیای مواد مخدر بصورت شبانه روز در حال برنامه ریزی برای توزیع مواد  مخدر و انجام اقدامات دیگر در راستای شیوع بحث اعتیاد به مواد مخدر می باشند و پا به پای اقدامات دولت و NGO ها پیش می روند ، تلاشهای انجام شده کشور در بحث پیشگیری را خوب ارزیابی کرد.
دکتر عباسی با توجه به بالا بودن توقع جامعه  در برابر اقدامات انجام شده در کاهش توزیع و مصرف مواد مخدر گفت: اگر همیشه این فرضیه یادمان باشد که اگر تلاشهای انجام شده ،صورت نمی گرفت اکنون در چه جایگاهی بودیم، می توان بدرستی به اهمیت  اقدامات صورت گرفته پی برد.
وی راه اندازی مراکز درمان اجتماع مدار TCرا  در درمان افراد مبتلا به اعتیاد مهم دانست و گفت: عملکرد مراکز TCدر سراسر کشور و برنامه های تعریف شده در این مراکز نشان از آن دارد که خوشبختانه بهزیستی توانسته است با انجام اقدامات اساسی و آموزشهای لازم به مددجویان این مرکز در بحث درمان قدمهای بلند و استواری بردارد.
وی در ادامه به عملکرد مرکز درمان اعتیاد اجتماع مدار (TC) کرمان پرداخت و گفت : از زمان تأسیس این مرکز تاکنون 2000 نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده اند و حدود 600 نفر همچنان با مرکز ارتباط مستقیم دارند.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان پرداخت تسهیلات به 59 مددجو برای اشتغالزایی در سال گذشته و ارایه آموزشهای لازم فنی و حرفه ای برای فراگیری مهارت جهت اشتغال را از جمله برنامه هایی برشمرد که در مرکز TCکرمان انجام شده است.
دکتر عباسی کسب رتبه اولی مرکز  TC کرمان در سطح کشور را مرهون تلاشها و فعالیتهای مسئول ،کارشناسان و دیگر کارکنان این مرکز در کرمان دانست و گفت: برگزاری جنین دوره های آموزشی فرصتی است برای تبادل افکار و اندیشه هایی که می تواند برای کاهش آسیب اعتیاد و یا درمان افراد مبتلا به مواد مخدر موثر باشد.
وی اظهار امیدواری کر تا با ارتقا سطح علمی افراد مرتبط با این مراکز بتوانند بهزیستی و مجموعه دولت را برای کاهش آسیب اعتیاد در جامعه یاری کند.
اسدی نماینده دفتر پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی با تقدیر از تلاشهای بهزیستی کرمان برای برگزار ی این دوره آموزشی گفت : استان کرمان به عنوان یک استان فعال و پیشقدم در اجرای طرحها و برنامه های دفتر پیشگیری از اعتیاد همواره توانسته اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهد .
وی با بیان اینکه در سطح کشور 5 مرکز دولتی و 15 مرکز غیر دولتی درمان اعتیاد اجتماع مدار فعال می باشند ،افزود: با توجه به واگذاری مراکز TCبه بخش های غیر دولتی و وجود مراکز دولتی فعال در سطح کشور دوره ه های آموزشی می تواند سطح علمی کارشناسان و افراد مرتبط با فعالیتهای پیشگیری از اعتیاد و درمان را کاهش دهد.
اسدی با اشاره به انجام کار گروهی سازمان بهزیستی کشور برای بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت فعالیت مراکز TCاظهار داشت : سال گذشته با تشکیل کارگروهی متشکل از 15 عضو، ارزشیابی و بررسی روند فعالیتهای این مراکز به صورت دقیق و علمی مورد بررسی قرار گرفت و با تدوین پروتکلی در این خصوص مقرر شد تا فعالتیهایی چون آموزش پرسنل را در سطح کشور داشته باشیم .
گفتنی است دوره آموزشی درمان اعتیاد در مراکز اجتماع درمان مدار (TC)کشور از 25 لغایت 28 فروردین با حضور اساتیدی چون دکتر روشن پژوه، دکتر مجتبی شجاعی ،دکتر علی اکبر ابراهیمی و دکتر مهرداد احترامی در کرمان در حال برگزاری است.