طبق تفاهم نامه فی مابین سازمان بهزیستی کشور و معاونت سلامت وزارت بهداشت و علوم پزشکی کلیه نوزادان بایستی از مراکز درمانی دارای بخش زایمان ،جهت جهت انجام این تست به مراکز بیمارستانی ،طی 10 روز اول تولد معرفی شوند .
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان مطلب فوق گفت : کلیه نوزادانی که در شهرستانها و مرکز استان متولد می شوند می بایست در صورت وجود امکانات لازم در بیمارستان و در غیر این صورت به مراکز اعلام شده تحت نظارت بهزیستی جهت  انجام تست شنوایی مراجعه کنند .
وی افزود : در حال حاضر در 10 شهرستان استان کرمان توسط بهزیستی  مراکزی برای اجرای غربالگری شنوایی وجود دارد و در شهرستانهایی که تاکنون موفق به راه اندازی مرکز شنوایی سنجی نشده ایم توسط نزدیکترین مرکز پوشش سیّاری انجام می شود .
دکتر عباسی  با اعلام اینکه در شهرستانهای شهر بابک ،راور ،منوجان ،قلعه گنج ،رودبار ،عنبرآباد ،کهنوج ،فهرج و ریگان مرکز شنوایی سنجی تحت پوشش بهزیستی وجود ندارد اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری در شهرستانهای  شهربابک و کهنوج با اختصاص اعتبارات لازم  طرح غربالگری شنوایی اجرا شود .