از آنجا که زلزله حادثه ای طبیعی و خطرناک است که خبر نمی کند و بدنبال خود خسارتهای مالی و از همه مهمتر جانی فراوانی را بدنبال دارد ،اداره کل بهزیستی به منظور آگاه سازی کودکان مهد های کودک در هنگام وقوع این حادثه و انجام اقدامات لازم در زمان وقوع آن با همکاری هلال احمر زمینه ارایه آموزشهای لازم را به کودکان مهد های کودک فرا نموده است.به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، این مانور و تمرین صبح امروز با هدف آماده کردن کودکان در هنگام زلزله  در محل پارک مادر با حضور محمود حدادیان معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی ،شمس الدینی مدیر کل اجتماعی استانداری،صالحی مدیر کل حوادث غیر مترقبه استان ،محمودی رئیس جمعیت هلال احمر استان ،معاونین بهزیستی ، جمعی دیگر از مسئولین استان و 700نفر ازکودکان مهد های کودک برگزار شد .

در این مراسم محمود حدادیان معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان کرمان  با اشاره به اینکه فرا گیری آموزشهای لازم از دوران کودکی ثأثیری ماندگار در اذهان دارد گفت : اداره کل بهزیستی نیز با توجه به اینکه نظارت بر محتوای آموزشی و عملکرد مهد های کودک سراسر استان را برعهده دارد  بنا  را برآن نهاد تا آموزشهایی چون انجام اقدامات لازم در زمان وقوع زلزله را به کودکان بیاموزد .

وی با بیان اینکه این اقدام تاکنون توانسته نتیجه بسیار خوبی را در سطح کشور بدنبال داشته باشد افزود : با توجه به این مطلب که استان کرمان استانی حادثه خیز است و هر چند سال یکبار شاهد وقوع زمین لرزه مهیب در استان هستیم تلاشمان بر این است تا به کودکان بیاموزیم که چگونه خود را در زمان این حادثه ایمن سازند .

حدادیان در پایان سخنان خود با تقدیر از همکاری خوب هلال احمر ،آتش نشانی ،نیروی انتظامی و فرمانداری کرمان در برپایی این تمرین و مانور گفت : با همکاری خوب این عزیزان بوده که توانسته ایم تاکنون 6 دوره آموزشی ایمنی در برابر زلزله را به 15هزار کودک 3 تا 6 سال ارایه دهیم .

در ادامه شمس الدینی مدیر کل اجتماعی استانداری نیز ضمن تقدیر از برگزاری چنین مانورهایی گفت : بی شک فرا گرفتن آموزشهای لازم به کودکان به ما کمک می کند تا در هنگام زلزله شاهد خسارات جانی کمتری باشیم .

وی افزود : آنچه که امروز از اجرای برنامه های  مختلفی توسط کودکان صورت گرفت ،معلوم است که آموزشهای لازم را فرا گرفته اند و بدرستی می دانند که در زمان زلزله چه باید بکنند و یا در چه محلهای امنی پناه بگیرند .

محمودی رئیس جمعیت هلال احمر استان نیز گفت : استان کرمان با تلاش نهاد هایی چون بهزیستی ،آموزش و پرورش توانسته در بحث ارایه آمورزشهای همگانی زمان زلزله رتبه اول را در کشور کسب نماید.

وی افزود : آنچه که امروز کودکان در هنگام زلزله به صورت نمایشی انجام می دهند نتیجه آموزشهایی است که به آنها در این خصوص ارایه شده است .

در ادامه این مراسم با اجرای مانور زلزله کودکان اقدامات لازم را در هنگام حادثه و همچنین پس از حادثه به منظور کمک و امداد و نجات آسیب دیدگان انجام دادند .

این کودکان همچنین برنامه های مختلف فرهنگی و هنری مختلفی را در خصوص  مسایل ایمنی در زمان زلزله اجرا نمودند.

شایان ذکر است همزمان با اجرای مانور و تمرین زلزله  در شهر کرمان ،مانور زلزله ویژه کودکان در تمامی شهرستانها ی استان برگزار شد.