همزمان با ششمین روز از هفته بهزیستی نخستین مرکز اقامت میان مدت ویژه زنان ( کمپ ترک اعتیاد ) در استان کرمان آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، مدیرکل بهزیستی استان در مراسم آغاز فعالیت این مرکز در شهر اختیار آباد از توابع شهرستان کرمان که با حضور نمایندگان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، فرمانداری کرمان و اعضاء شورای اسلامی شهر اختیار آباد برگزار شد گفت : فعالیت این گونه مراکز از الزامات و ضروریات زندگی امروز است اما باید بصورت مستمر بر فعالیت این مراکز نظارت شود تا در مسیر فعالیت دچار انحراف نشوند.

وی افزود : رویکرد و نگاه ما به مقوله اعتیاد نگاه پیشگیرانه و آگاهسازی است تا جامعه و خانواده ها با آگاهی از مضرات و آثار مخرب و زیانبار و خانما نسوز اعتیاد ، خود برای مبارزه با پدیده شوم بروز و شیوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر پیش قدم شوند.
دکتر عباسی با اشاره به این مطلب که در بحث پیشگیری از اعتیاد ثانیه ها نیز ارزشمند هستند گفت ، یکی از مترفی ترین قوانین جمهوری اسلامی قانون مبارزه با اعتیاد است چرا که دراین قانون نگاه به فرد معتاد به شیوه نگاه به بیمار است و همگان از قانون گذار تا دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی براین باورند که بیمار مبتلا به اعتیاد باید درمان شود و گواه این مدعا نیز وجود مراکز متعدد ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی به معتادان در گروههای مختلف مانند مراکز DIC مراکز MMT ، مرکز اقامت میان مدت ، مراکز TC ، سرپناه های شبانه ، مراکز بستری معتادان و… است .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه به ذکر گزارشی از عملکرد مراکز مشاوره و درمان اعتیاد تحت نظارت بهزیستی دراستان کرمان پرداخت و گفت : با راه اندازی این مرکز اقامت میان مدت ویژه زنان در شهر اختیار آباد شمار این مراکز در سطح استان به 13 مرکز رسیده است که در سال گذشته قریب 5373 نفر از طریق این کمپها به پاکی رسیده اند.
رئیس کمیته پیشگیری و آموزش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه افزود: رتبه مصرف مواد مخدر در استان کرمان در میان تمامی استانهای کشور 12 است و این نکته که استان کرمان جزء چند استان اول کشور در مصرف مواد مخدر قرار دارد ، نادرست و غیر واقعی است.