کانون قرآن و عترت به منظو ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در بهزیستی کرمان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، طی مراسمی با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان ،معاونین و جمعی از مددجویان بهزیستی کانون قرآن و عترت بهزیستی کرمان افتتاح شد.
در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی گفت: اهمیت تلاوت قرآن تا بدانجاست که درجات بهشت بر اسا س آشنایی افراد با تعداد آیات قرآن می باشد.

وی افزود: رسیدن به کمال و سعادت واقعی در بهشت ،هم نشینی با فرشتگان و پیامبران ،پیمودن درجات کمال و ترقی ،درمان بیماریهای روحی و روانی ،رفع غم و اندوه روشنایی دیدگان ،استجابت دعا،رفع عذاب از پدر و مادر از جمله فواید تلاوت قرآن می باشد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان راه ندازی کانون قرآن و عترت را گامی در مسیر ترویج  فرهنگ اسلامی دانست و اظهار داشت: احادیث و روایات  متعددی در راستای توجه به آیات قرآن و عمل نمودن به آنها وجود دارد که می توانند انسان را به سمت سعادت واقعی سوق دهند .
وی خاطر نشان کرد: اهمیت فضیلت قرآن به اندازه ای است که به گفته امام صادق (ع) تنها تلاوت  قرآن از روی مصحف ،عذاب پدر و مادر را سبک می کند گرچه کافر باشند.
وی با بیان اینکه افتخار مسلمانان این است که پیغمرمان حضرت محمد (ص) معجزه اش قرآن مجید است گفت: تنها کتاب آسمانی که در آن هیچ گونه تحریفی صورت نگرفته کتاب قرآن می باشد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به موفقیتهای امروز ایران اسلامی افزود: آنچه امروز جمهوری اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفتهای دنیای امروز دارد از اعتقاد راسخ ملت به قرآن و ائمه اطهار می باشد و به راحتی می توان آثار قرآنی را در چهره رهبر معظم انقلاب و علمای کشور دید .
دکتر عباسی با توجه به اتفاقات چندسال اخیر در مباحث فرهنگی و برنامه های دینی و مذهبی بهزیستی اظهار امیدواری کرد تا با عنایت به قرآن کریم و استعانت از خداوند منان و راه اندازی کانون قرآن و عترت شهید فیاض بخش اقدامات بیشتر و موثرتری در راستای برنامه های فرهنگی و مذهبی بهزیستی ویژه جامعه هدف و پرسنل صورت گیرد.
شایان ذکر است کانون قرآن و عترت شهید فیاض بخش اداره کل بهزیستی استان کرمان علاوه بر بهره گیری از توان ، نظرات و تجارب کارشناسان قرآنی و دینی داخل و خارج بهزیستی و تعامل با دستگاهها و و احد های مرتبط همچون سازمان تبلیغات اسلامی ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،حوزه های علمیه خواهران و برادران کرمان ،مجمع حافظان و قاریان استان ،اداره کل اوقاف و امور خیریه با برخورداری از دفتر مرکزی و فضای مناسب و مجهز جهت برگزاری کلاسهای مختلف قرآنی ،دینی و فرهنگی، فعالیتهای جدید و منسجم تری را برای رشد و بالندگی مددجویان هدف در زمینه مباحث قرآنی آغاز نمود .