یکصد حواله دریافت لوازم ضروری منزل بین مددجویانی که دارای معلولیت شدید بودند، توزیع شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، طی مراسمی که به مناسبت سی و سومین بهار انقلاب و تولد پیامبر اکرم توسط بهزیستی و خیریه باب الحوایج  و با حضور معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی  استانداری ،مدیر کل بهزیستی ،مدیر عامل خیریه باب الحوایج و جمعی از خیرین و یکصد مددجوی بهزیستی برگزار شد ، یکصدحواله دریافت لوازم ضروری منزل که توسط خیرین و بهزیستی تهیه شده بود، بین مددجویان توزیع شد.

در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تأکید بر اینکه مددجویان عاملی  برای  سعادت مسئولین و افرد خیّر می باشند ،گفت: اقدامات موثری در بحث مسکن و اشتغال مددجویان صورت گرفته که امیدواریم با همراهی خیرین بتوانیم بیش از این به مددجویان و نیازمندانی که ولی نعمتان می باشند، خدمت کنیم .
وی با اشاره به افزایش بودجه دولتی بهزیستی طی چند سال اخیر، افزود: علیرغم اینکه اقدامات موثری در بحث اعتبارات بهزیستی از سوی دولت صورت گرفته اما باز هم جوابگوی نیازها و مشکلات جامعه هدف بهزیستی نمی باشد.
مدیر کل بهزیستی در ادامه با تأکید براینکه باید بحث انجام آزمایشات ژنتیک و مشاوره های ژنتیک در جامعه نهادینه شود اظهار داشت : یکی از مهمترین مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد عدم اطلاع خانواده ها از مشاوره های ژنتیک و انجام آزمایشات لازم قبل از بارداری می باشد که موجب شده تا افراد زیادی دچار معلولیت شده و خانواده های دارای معلول مشقتهای فراوانی را متحمل شوند.
مدیر عامل خیریه باب الحوایج نیز در این مراسم به تشریح اقدامات انجام شده در خیریه برای معلولین پرداخت و گفت: خیریه باب الحوایج در سال 70 به منظور خدمت به معلولینی که خانه نشین هستند تأسیس شد و خدمت رسانی به معلولین شدید را آغاز نمود.
خشنود با بیان اینکه خیریه باب الحوایج در حال حاضرخدمت رسانی به  450فقره پرونده افراد دارای معلولیت شدید را برعهده دارد، افزود : از این تعداد 100 پرونده مستمری از خیریه دریافت می کنند و 350 پرونده دیگر مستمری ایشان از  سوی بهزیستی  پرداخت می شود.
وی انجام اقدامات فرهنگی، آموزشی ،مشاوره ای ،تهیه لوازم ضروری منزل ،تهیه لوازم کمک توانبخشی ،پرداخت هزینه ازدواج، کمک جهت اشتغال مددجویان  ،تأمین هزینه های درمان ،ایاب و ذهاب و امرار معاش را از جمله اقداماتی دانست که توسط خیریه در جهت رفاه حال  مددجویان انجام میشود.
خشنود تلاش برای حل مشکل فرهنگی در جامعه در خصوص انجام مشاروه های ژنتیک ، کمک بری حل معضل اشتغال مددجویان و حل مشکلات مالی خیریه را از مشکلاتی عنوان کرد که باید با همراهی و همکار ی بهزیستی و مسئولین استان حل شود.
بر پایه این خبر در این مراسم مهرشاد معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی  استانداری نیز قول مساعد داد تا در جهت رفع مشکلات عنوان شده  از سوی مسئولین بهزیستی و خیریه باب الحوایج برای رفاه حال افراد تحت حمایت  از هیچ تلاشی فروگذار نکند.
گفتنی است در پایان این مراسم یکصد حواله دریافت لوازم ضروری منزل به مددجویان اهدا شد و از چند تن از  خیرینی که با بهزیستی و خیریه باب الحوایج همکاری داشتند، تقدیر شد.