اولین جشنواره تربیت دینی کودکان صبح امروز توسط اداره کل بهزیستی استان کرمان و با همکاری  سازمان بهزیستی کشور ،استانداری کرمان ،ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان کرمان  ، و موسسه فرهنگی شهید آوینی در محل خانه شهر کرمان آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در این مراسم  نجار استاندار کرمان با اشاره به اینکه هدف از خلقت انسان خلیفه الهی بر روی زمین است گفت : خداوند انسان را آفرید تا به عنوان موجودی کامل در روی زمین زندگی کند .

وی وجود مشکلات زندگی مدرن و متمدن انسان امروز را دوری از معنویت ، اخلاق و تربیت دینی انسانها دانست و افزود : مشکلات بشر امروز از بی ایمان و بی اخلاقی است که می توان در هر مذهب و ملیتی بر اساس ارزشهای موجود،کودکان را به گونه ای با آموزه های دینی تربیت کرد که از مشکلات و معضلات جهان امروز به دور باشند.
وی برگزاری چنین جشنواره هایی را برای اعتلای فرهنگ دینی در بین کودکان و تربیت انسانهای کامل بسیار موثر دانست و گفت : در تربیت کودکان خود باید به مسایلی چون قبل از تولد ،دوران بارداری و پس از تولد کودک توجه کرد تا با خوردن غذاهای پاک و رعایت مسایل دینی و تربیت اسلامی ،کودکان خوبی به جامعه تحویل دهیم .
استاندار کرمان از بهزیستی بواسطه برگزاری این جشنواره تقدیر کرد و اظهار داشت : اولین جشنواره کشوری تربیت دینی کودکان می تواند آغازی برای تدوام این چنین جشنواره ها در کشور باشد.
در آیین افتتاحیه این جشنواره دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان و رئیس ستاد برگزاری جشنواره با اشاره به اهمیت تربیت کودکان در سنین 3 تا 5 سال گفت : ترویج مفاهیم دینی و آموزش کودکان بر اساس آموزه های دین اسلام به ما کمک خواهد کرد تا جامعه ای سالم و فرزندانی صالح داشته باشیم .
وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات ارزشمندی در ایران اسلامی در راستای تربیت دینی کودکان صورت گرفته است، افزود : علیرغم اقدامات انجام شده هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم .
دکتر عباسی برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصتی برای تبادل اطلاعات و آموختن نکات جدید تربیت دینی کودکان دانست و اظهار داشت : اولین جشنواره تربیت دینی کودکان آغازی است برای برپایی دیگر جشنواره های دینی در کشور تا بتوانیم بر اساس این جشنواره ها خروجی کار مثبت  داشته باشیم .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتابهای مختلفی با مضامین دینی ویژه کودکان مهد کودک تألیف شده است، افزود: باید تألیفات بیشتر و کارشناسانه تری در اختیار مهد های کودک و مدارس قرار دهیم تا بتوانیم در مهد های کودک و مدارس منسجم تر عمل کنیم .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان محورهای جشنواره را شامل انیمیشن ،مقاله ،شعر ،طرح ،نرم افزار و داستان عنوان کرد و گفت : پس از مصوب شدن اعتبارات جشنواره از محل مصوبات فرهنگی دور سوم سفر رئیس جمهور به استان کرمان و اعلام فراخوان ،724 اثر در قالب طرحهای عنوان شده به دبیر خانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود : از این تعداد آثار رسیده ،42 اثر در بخش انیمیشن ،13 اثر در بخش نرم افزار ،51 اثر داستان ،568 اثر شعر ،16 طرح و 34 مقاله شرکت کرده اند .
دکتر عباسی تیم داوری این دوره از جشنواره را متشکل از 20 نفر اعلام کرد و گفت : آثار رسیده توسط اساتید برجسته کشور ی از نگاههای مختلف روان شناسی ،دینی ، مذهبی و آموزشی مورد بررسی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه تمامی آثار ارسال شده به جشنواره از ارزش بالای معنوی برخوردار هستند یاد آور شد: هیأت داوران پس از بررسی و ارزیابی آثار، در آخرین روز از جشنواره  24 اثر برگزیده و قابل تقدیررا معرفی خواهد کرد .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان ،گردآوری آثار برتر در قالب کتاب و دستیابی به شیوه ی آموزشی واحد جهت چگونگی آموزش مبانی دینی به کودکان که در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد را به عنوان خروجی ارزشمند و قابل تقدیر جشنواره دانست و اظهار امیدواری کرد با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم در تربیت دینی کودکان بیش از گذشته موفق باشیم .
حجت الاسلام عربپور مدیر کل تبلیغات اسلامی و امام جمعه موقت کرمان  نیز گفت : با توجه به تأکیدات مکرر در آیات و احادیث دین اسلام وظیفه ماست تا با برنامه ریزی و منسجم کردن برنامه های آموزشی در مدارس و مهد های کودک در مسیر تربیت دینی کودکان گامهای ارزشمندی برداریم.
وی با اشاره به این نکته که  در کودکی چیزی آموختن همانند آن است که برسنگ، نقشی حکاکی شود گفت : این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ تربیت دینی در قالب طرحی نو و جدید ارایه شد که امیدواریم با توجه به نشستهای تخصصی و کارگاههایی که برگزار می شود ،مدیران ،مربیان و معلمین حاضر در  این جشنواره نهایت استفاده را ببرند.
در ادامه این همایش حجت الاسلام دهنوی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز در باب چگونگی تربیت دینی کودکان به ایراد سخن پرداختند.
گفتنی است کتاب مجموعه اثار منتخب جشنواره نیزتهیه و در بین شرکت کنندگان جشنواره توزیع شد و نمایشگاهی از مجموعه کتابهای آموزشی و لوح های فشرده نیز جهت بازدید عموم در محل برگزار ی جشنواره دایر شده است.
همچنین این جشنواره با سخنرانی اساتیدی چون حجت الاسلام دهنوی ،دکتر احتسابی ،خانم افسانه شعبان نژاد ،خانم جلیلی و اقای مجیدی فر طی دو روز (9و 10اردیبهشت )در کرمان همراه است .