جشن ویژه عید غدیر خم با حضور جمع کثیری از پرسنل بهزیستی در محل سالن اجتماعات شهید نشاط بهزیستی به همت اداره روابط عمومی و امور فرهنگی  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ،در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی کرمان با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ شیعیان گفت : عید سعید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان است و به یمن امامت  حضرت علی (ع) ،این روز میمون و مبارک می باشد.

وی با اشاره به فضایل و رشادتهای حضرت علی (ع) در طول تاریخ اسلام افزود: مولا علی (ع) نمونه کامل یک انسان است که در دامان پیامبر اسلام رشد یافت و توانست به عنوان جانشین پیامبر خدا انتخاب شود.

دکتر عباسی در ادامه به واقعه غدیر خم اشاره کرد و گفت : دراین روز پیامبر به امر خدا واقعه ای تاریخی و به یاد ماندنی آفرید تا رسالت خود را تکمیل و به پایان برساند.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان یاد آور شد: در آیات  و روایات معتبر مستنداتی وجود دارد که برتری و جانشینی علی (ع) را بعد از پیامبر تأیید می کند.
وی از این عید به عنوان روز گشایش حاجات یاد کرد و گفت : حضرت علی (ع) فریاد رس بی پناهان و نیازمندان بود و باید از رفتارها و منش ایشان یاد بگیریم که در زندگی چه راهی را پیش گیریم .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به چهار وصف عظیم قرآن مجید برای غدیرافزود :  در قرآن مجید خطاب به مسلمانان و در وصف عید غدیر  آمده است که در این روز کافران، از دست اندازی به دین شما نومید گردیده اند؛ امروز دین شما را کامل کردم؛ نعمتم را بر شما تمام گردانیدم و خرسند شدم که اسلام کیش شما باشد.
دکتر عباسی به مظلومیت علی (ع) در طول تاریخ اشاره کرد و  اظهار داشت : اگرچه جانشین پیامبر در طول زندگی خود به گواه تاریخ مورد بی مهریها و ظلمهای فراوانی قرار گرفت اما وظیفه ما شیعیان است که با تمام توان برای معرفی دین اسلام و مذهب شیعه تلاش کنیم .
وی با اشاره به جایگاه ویژه بهزیستی برای خدمت رسانی به محرومین و مددجویان گفت: باید در مسیر خدمت رسانی به هم نوعان و نیازمندان از امام  علی (ع) به عنوان اولین مددکار درس بیاموزیم و در این مسیر کوتاهی نکنیم .
گفتنی است در این مراسم که با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همراه بود به مناسبت عید سعید غدیر خم با انجام قرعه کشی40 سهمیه سفر به کربلای  معلی و 150 سهمیه سفر به  مشهد مقدس  به پرسنل اداره کل بهزیستی در سراسر استان اختصاص یافت.
همچنین در این مراسم  150 سهمیه سفر به کربلای معلی نیز به مددجویان بهزیستی سراسر استان اختصاص یافت .