دوره کشوری آموزش شیوه های بازرسی در دستگاههای دولتی ویژه   روسای ادرات ارزیابی عملکرد ،بازرسی و پاسخگویی به شکایات با حضور مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی ، آبیار مدیر کل بازرسی استان ،فرخیان مدیر کل دیوان محاسبات استان و جمعی دیگر از مسئولین استانی در کرمان آغاز شد .به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان  کرمان، دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی  هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقا سطح آگاهی مسئولین دفاتر بازرسی ،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در ادارات بهزیستی مراکز استانها کشور بیان کرد و گفت : این دوره آموزشی از 13 لغایت 18 آذرماه به مدت 6 روز در کرمان برگزار می شود .
وی با اشاره به اینکه در این دوره اموزشی از استاتید مجربی استفاده شده است اظهار داشت : شیوه های بازرسی ،تعاریف و مفاهیم و  جایگاههای دفاتر بازرسی و نظام رسیدگی به تخلفات از موضوعاتی است  که در این دوره آموزش داده می شود .
دکتر عباسی همچنین آشنایی با انواع روشهای بازرسی، انتخاب درست افراد تیمهای بازرسی ،نحوه تدوین چک لیستها نظارتی در بازرسی و گزارش نویسی در بازرسی را از دیگر موضوعاتی دانست که در این دوره آموزشی ارایه می شود .
وی  در ادامه به اهمیت بازرسی در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت :سازمان بهزیستی با توجه به نوع عملکرد و ارتباطی که با اقشار مختلف و مددجویان بر عهده دارد بازرسی  یکی از مباحث مهم در این سازمان می باشد.
مدیر کل بهزیستی استان استفاده از نیرو های مجرب و توا
نمند را در اجرای دقیق بازرسی موثر دانست و اظهار داشت : با تکیه بر آموزش نیروهای کارآمد و مجرب  می توان رضایتمندی جامعه هدف بهزیستی را فراهم نمود .

در این همایش معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری نیز گفت: باید فضای مجموعه های مختلف را به سمت افزایش خلاقیت ها ،جسارتها و نقد عالمانه هدایت کرد .وی با بیان اینکه با کاربردی کردن مبانی امر به معروف و تقویت اعتقادات راسخ با موضوعات دینی و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی می توان از جایگاه بازرسی حراست نمود، افزود:  اگر برخی نکته سنجی های نابجا ،منجر به کوتاه شدن قدمهای عده ای با هدف برداشتن گامهای بلند گردد، کار درستی انجام نداده ایم.

وي خطاب به فعالان بازرسي حاضر در جلسه با اشاره به این نکته که شما تافته جدا بافته نيستيد، افزود: ناظران و بازرسان بايد با پرهيز از تندروي در تصميم گيري ها، عمل به وظيفه و تشخيص صحيح افراد مورد وثوقي براي هر مجموعه باشند.
وي با تاكيد بر اينكه بازرس موفق بايد موضوعات به وجود آمده در هر مجموعه را در داخل همان مجموعه حل كند، گفت: اگر بازرسان شرايط مجموعه را بدون حلاجي هاي قبلي ارائه دهند، گره اي ايجاد خواهد شد كه باز كردن آن بسيار مشكل خواهد بود.
مهرشاد ناظران خوب را ناظراني دانست كه حرف خود را فقط در موضع خود بزنند و هر جا كه بوي غيبت آمد، مسائل را مطرح نكنند.
وي با تاكيد بر آموزش در بخش هاي مختلف خاطر نشان كرد: برخي مشاغل داراي حرمتي هستند كه بايد افراد متصدي امر نظارت و بازرسي به اين موضوع مطلع باشند.

آبيار مدیر کل بازرسی استان هم گفت: تقويت ابعاد معنوي و مادي يك مجموعه، تعليم و تربيت و اهميت بخشيدن به امر آموزش از وظايف ناظران و بازرسان است.

وي با اشاره به اينكه بايد نيازهاي آموزشي هر مجموعه تامين شود، خاطرنشان كرد: هر چه مديران براي آموزش دادن افراد مجموعه خود هزينه كنند ضرر نكرده اند.

آبيار ادامه داد: مشاركت و همكاري اساس كار در هر مجموعه اي است و هر سازمان بدون مشاركت به اهداف مورد نظر خود نخواهد رسيد.
مدير كل بازرسي استان كرمان تامين بهداشت رواني كاركنان ،ايجاد انگيزه ، رضايت شغلي و تحول مديريت در بين كاركنان يك مجموعه را از مورادی دانست که برای ارتقا یک سیستم  موثر می باشد.

آبيار خاطر نشان كرد: نبود بهره وري لازم در يك مجموعه، به نظارت، بازرسي و مديريت بر مي گردد.
وي ادامه داد: يك مدير جامع و كامل با پرداختن به تمامي ابعاد نيروي انساني، حداكثر بهره وري را ايجاد خواهد نمود.
گفتنی است در این دوره آموزشی 6 روزه شرکت کنندگان با مباحثی همچون شیوه های بازرسی در دستگاههای دولتی ،انواع بازدید ها ،روشهای بازرسی و انتخاب افراد ،انواع بازرسی ها و…. زیر نظر استاتید مجرب آشنا خواهند شد.