به مناسبت 12 آذر ماه  روز  جهانی معلولین ، مراسمی با حضور دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی ، مهرشاد معاون  توسعه مدیریت و منابع  انسانی  استانداری ، جمع کثیری از مسئولین و معلولین در محل سالن  اجتماعات  بهزیستی برگزار شد .   در این مراسم دکتر عباسی با اشاره به اینکه معلولین با موفقیتهای مختلف خود در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که معلولیت محدودیت نیست گفت : روز جهانی معلولین فرصتی است برای یاد آوری این موضوع که مسئولین باید  تمام تلاش و توان خود را برای ورود ین قشر به جامه بکار گیرند .

مدیر کل بهزیستی استان مناسب سازی را مهمترین مسئله برای حضور معلولین در جامعه برشمرد و افزود : مهمترین مسئله حضور معلولین در جامعه مناسب سازی است که با ید با کمک تمامی  مسئولین و عزم ملی  بحث مناسب سازی و قانون جامع حمایت از معلولین رعایت شود.

دکتر عباسی افزود  :موضوع مناسب سازی اماکن عمومی و محیط های شهری اولویت اول بحث مناسب سازی است چراکه اگر محیط های شهری برای حضور معلولان مناسب سازی نشود ،ساختمانهای مناسب سازی شده به تنهایی موثر نخواهند بود .
وی خاطر نشان کرد : اگر در زمان تخصیص اعتبارات عمرانی دستگاههای دولتی و مبادله موافقت نامه ها به امر مناسب سازی پروژه های دولتی به صراحت اشاره شود بهانه برای رعایت نشدن بحث مناسب سازی از بین خواهد رفت .
وی مشکل اشتغال را یکی دیگر از مشکلات معلولین دانست و گفت : علیرغم اینکه قانون 3 درصد استخدام معلولین به تمامی دستگاهها ابلاغ شده است اما نه تنها باید رقم  استخدامی این قانون افزایش یابد بلکه می بایست الزامی برای اجرای این قانون در دستگاهها ایجاد شود .
دکتر عباسی در ادامه به افتخارات ورزشی که تاکنون معلولین کرمانی برای کشور آفریده اند اشاره کرد و اظهار داشت : کسب مدالهای مختلف ملی و جهانی ورزشی توسط معلولین در رشته های گوناگون نشان از استعداد و توانایی این افراد دارد که باید با سرمایه گذاری بیشتر و فراهم نمودن امکانات و شرایط مورد نیاز زمینه موفقیتهای دیگر را برایشان فراهم نمود .
مهرشاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری نیز با بیان اینکه معلولین خود می بایست برای حضور در جامعه و فعالیتهای اجتماعی تلاش کنند، گفت : ما هم به عنوان مسئولین دولتی موظفیم بر اساس قانون و وظیفه انسانی تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح زندگی معلولان عزیز بکار گیرم .
وی افزود : از آنجا که فاصله سلامت تا معلولیت به اندازه یک حادثه است باید همیشه این نکته را مد نظر داشت که شاید فردا خود ما نیز در این جایگاه قرار گیریم .
معاون استاندار اظهار داشت : اگر این تفکر حاکم شود در کنار قوانین مترقی موجود شاهد خواهیم بود که معلولین آزادانه و بی هیچ مانعی در سطح اجتماع نقش آفرینی خواهند کرد .
وی یادآور شد: اگر چه تا کنون برای معلولین اقدامات خوبی انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم .
گفتنی است این مراسم با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری توسط معلولین همراه بود و از معلولین نخبه و موفق تجلیل شد.