می گویند کویر شبهایش سرد است و روز هایش گرم ، آن شب سرد بود و زمستان .گویی زمین می خواست خانه تکانی کند اما انتخابش انتخاب خوبی نبود این بار زمین هم کویر را انتخاب کرده بود ،هم شب را و هم شهری با قدمت قدیمی ترین بنای تاریخی جهان را .ای کاش آن شب زمین برای خانه تکانی کویر صاف و بی سکنه را انتخاب می کرد و هیچگاه آوار بر سر مردمان دیار کهن نمی ریخت .ساعت 5:45 پنجم دیماه 1382 پس از اذان صبحبود .مردمان بم نماز را خوانده بودند و انگار زمین می خواست تا برای آخرین بار قربانیان بم با خدای خود راز و نیاز کنند و به دیار باقی بشتابند .
اما لرزش زمین مهلت نداد تا بار دیگر با خانواده خود وداع کنند یکبار ه به خود لرزید و چنان تکانی خورد که گویی قرنهاست انتظار چنین فرصتی را می کشید تا ثابت کند نه تنها حریم امن و آرامش انسانهاست،بلکه می تواند مسبب ویرانی نیز باشد .
آن شب هیچ گاه از اذهان بازماندگان بم نخواهد رفت ،سرمای ناجوانمردانه زمستان که تنها خاطره ای از قربانیان زمین لرزه بم به جا گذاشت.
اینک هفت سال از آن ضایعه دلخراش می گذرد اما هنوز لحظات آن روز های دلخراش از اذهان کسی پاک نشده و نخواهد شد خصوصاً برای آنان که سهیم در این ضایعه دلخراش بودند.
از جمله سازمانهایی که شاید بتوان گفت بیش از دیگر نهادها در این حادثه تلخ سهم داشتند و تا سالها نیز سهیم اند سازمان بهزیستی است که با حضور خود در اولین ساعات پس از زلزله توانست با ارایه خدمات تخصصی و حتی غیر تخصصی در زلزله بم قدمی بردارد .
اما ماجرای ارایه خدمات تخصصی بهزیستی به زلزله زدگان بمی به این ختم نشد پس از آن که بسیاری از نهادها از صحنه کمک رسانی به زلزله زدگان کنار رفتند اینک بهزیستی بود که می بایست کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ،زنان بی سرپرست ،معلولین ، افرادی که در این حادثه ضایعه نخاعی شده بودند و بسیاری دیگر که در جامعه هدف بهزیستی تعریف شده بودند را ساماندهی کند و اسکان دهد .
و حال امسال  5 دیماه سالگرد زلزله بم  فرصتی دست تا بهزیستی به بهانه این روز مددجویان بمی خود را دور هم جمع کند و بواسطه نعمت هایی که خداوند پس از مصیبتهای زلزله به آنها عطا کرده ، مراسم شکرگذار ی و یاد بود از دست رفته گان را  برپا کند .
به مناسبت این روز خانواده بهزیستی  دور هم جمع شدند ، اما با  تفاوتی خاص و  آن این بود که دکتر رضا عباسی  مدیر کل بهزیستی نیز خود از کسانی بود که در زلزله بم نه تنها بسیاری از اعضا خانواده خود را از دست داد بلکه در زیر آوار نیز مانده بود و پس از نجات، کمر همت بست و برای نجات جان دیگر همشهریانش تلاشهای فراوانی کرد  .
او در آن زمان که ریاست مرکز بهداشت را برعهده داشت امروز به بیان یاد و خاطره روزهای تلخ پس از زلزله پرداخت و از خداوند  خواست  تا صبر دهد به بازماندگان و کمک کند آنان را تا بم را آبادتر از گذشته بسازند .
دکترعباسی که امروز در سنگر خدمت به جامعه هدف بهزیستی و بمی های تحت پوشش قرار دارد با بغضی که امان سخن گفتن را از او می گیرد از خداوند می خواهد  تا او را برای یاری رساندن به بازماندگان بم و آرام کردن دلهای داغدیده بمی کمک کند.
گفتنی است این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی رئیس کل دادگاههای عمومی استان همراه بود با خاطره گویی از لحظات اولیه پس از زلزله توسط فرزندان شبه خانواده بازمانده از آن حادثه تلخ ، عزاداری هیئت عزاداران مرکز شبه خانواده علی ابن ابیطالب ، پخش کلیپهایی از بازدید سر زده مقام معظم رهبری از شهر بم ، نحوه امداد رسانی به حادثه دیدگان و اجرای سرودهایی از زنده یاد بسطامی پایان پافت .