هرگز نمی توان شد

با ضعف و ناتوانی

پرافتخار و جاوید

آماده و جهانی

باید به چرخ اراده نشست

سدهای نا امیدی راشکست نقص ها باید برد از یاد

از ناتوانی مردانه رست 

این آوای دلنشین بچه های معلول گروه موسیقی رعد  درسالن ورزشی 4 هزار نفری فجر بود که با تمام توان از  اعماق وجودشان برمی خاست تا به همه ثابت کنند که می توانند و برای رسیدن به هدف خود محدودیتها را کنار می زنند و پله های ترقی را می پیمایند .

سالن مملو از ورزشکارانی بود که برای گرامی داشت روز ملی پارالمپیک آمده بودند تا به همه ثابت کنند که آنها که با گوش جا می شوند ،با چشم دل می بینند و بی هر دو پا می رسند ، نقص ها را از یاد برده اند و از ناتوانیهای خودمردانه رسته اند و با افتخار و عزت به سوی قله های فتح و ایمان این شعار را سر می دهند که می توان جهانی شد با تحرک و ورزش .

در مراسم روز ملی پارالمپیک در کرمان که با حضور جمع کثیری از ورزشکاران ،ورزش دوستان و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد ،دکتر رضا عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به موفقیتهای پی درپی معلولین در عرصه های ملی و بین المللی ورزش گفت: هیئت ورزشهای جانبازان و معلولین استان کرمان و واحد تربیت بدنی اداره  کل بهزیستی استان  کرمان همت خود را بر پیشرفت ورزشکاران معلول نهاده تا با فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم حضور موفق آنان را شاهد باشیم. وی با اشاره به موفقیتهای معلولین CP  ،قطع عضو ، ضایعه نخاعی و فلج اطفال در سطوح بین المللی گفت : در این گروه از معلولین در رشته های تیر اندازی باکمان ،وزنه برداری ،دوو میدانی و والیبال نشسته در سال گذشته بیش از 10 مدال طلا نقره و برنز به استان کرمان اختصاص یافته است .

وی از زهرا نعمتی به عنوان اولین بانوی زن ایرانی که به عنوان رکوردار تیراندازی با کمان درجهان معرفی شده است یاد کرد و گفت: علاوه بر موفقیتهای زهرا نعمتی که معلول ضایعه نخاعی است بالاترین تعداد مدال به دست آمده از میادین بین المللی توسط گروه معلولین ذهنی  می باشد  .

دکتر عباسی کسب بیشترین مدالهای کشوری  بدست آمده درمیان معلولین  استان در رشته های  گلبال ، پاورلیفتینگ ، دو و میدانی ،جودو را  در اختیار ورزشکاران نابینا و کم بینا برشمردو افزود:  هر سال روند روبه رشد ورزشکاران این رشته  کاملاً مشهود می باشد و  هم اکنون رتبه  هفتم کشوری در فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان  به ورزشکاران کرمانی  اختصاص دارد.

وی خاطر نشان کرد: اولین ورزشکار مرد کرمانی  که موفق به کسب مدال جهانی گردیده از میان ورزشکاران نابینا  وکم بینا به نام آقای ناصر کرمی در رشته کشتی می باشد که مقام دوم جهانی را به خود اختصاص داد .

وی کسب چهار مقام قهرمانی در رشته های والیبال جوانان و بزرگسالان ، فوتسال و فوتبال در سال 89  وکسب 8 مقام قهرمانی طی 9 سال اخیر توسط ورزشکاران  والیبالیست های بزرگسال و 3 مقام قهرمانی والیبالیست های دختر جوان  و حضور بیش از 20 نفر از ورزشکاران ناشنوا در اردوهای  تیم های ملی ناشنوایان در رشته های والیبال بانوان و فوتبال و فوتسال را از حرکت روبه جلوی این عزیزان در سطح کشور بیان کرد و یاد آور شد: آقای رضا رجائی با کسب مقام دوم فوتبال آسیایی برجسته ترین ورزشکار ناشنوای کرمانی در سطوح بین المللی می باشد.

دکتر عباسی تلاشهای هیأت وزرشهای  جانبازان و معلولین را برای حضور ورزشکاران معلول در عرصه های ملی و بین المللی قابل تقدیر دانست و از مسئولین رده بالای استانی خواست با توجه به تواناییهای این ورزشکاران اعتبارات بیشتری در اختیار هیأت قرار دهند .

فولادی ماهانی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این مراسم برگزار ی این روز را همزمان با روز تربیت بدنی به فال نیک گرفت و گفت : کسب عنوان قهرمانی المپیک  والیبال نشسته ایران  باعث پویایی و نشاط در ورزشهای گروهی جانبازان و معلولین در کشور شد.

وی افزود: ورزشکاران معلول استان کرمان در بین دیگر ورزشکاران کشور طلایه دار می باشند و توانسته اند در عرصه های مختلف خوش بدرخشند.

فولادی کسب موفقیتهای دیگر ورزشکاران کرمانی را مدیون موفقیت اولیه والیبالیستهای معلول کرمانی دانست و گفت : این ورزشکاران الگوی ورزش جانبازان و معلولین هستند و درس مقاومت و ایثار و چگونگی مقابله  با سختی ها را به افراد سالم آموخته  اند .

مدیر کل اداره وزش و جوانان استان کرمان کسب 4 سهمیه پارالمپیک توسط ورزشکاران معلول کرمانی را افتخاری دیگر برای کرمان دانست و اظهار داشت : اینگونه موفقیتها و کسب عنوانهای برتر جهانی استان کرمان را در بین دیگر استانهای کشور متمایز نموده است.

گفتنی است این مراسم با راهپیمایی ورزشکاران معلول آغاز شد و با رژه ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی و اجرای نمایشی ورزشکاران معلول در رشته های مختلف تیرو کمان ،والیبال نشسته ،پینگ پنگ و فوتبال همراه بود .