مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند با حضور دکتر عباسی دکتر تکلو معاون پشتیبانی و منابع انسانی  استانداری ، مدیر کل بهزیستی استان رشیدی مدیر کل بازنشستگی استان،مدیران مراکز سالمندان ، جمع کثیری از بازنشستگان بهزیستی و سالمندان مراکز تحت پوشش بهزیستی برگزار شد .در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمند ،سالمندان را موهبتی الهی دانست و گفت : اگر چه سالمندان بلحاظ جسمی ناتوان و خسته اند اما به لحاظ تجربه پر بها و ارزشمند ترین سرمایه به شمار می روند .

 

 

 

وی افزود : باید در اجتماع به گونه ای فرهنگ سازی شود تا معنای واژه سالمند از رخوت و سستی به بعد مثبت و مفهوم عمیق  وفاداری ،بصیرت و انسانیت جایگزین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزه های دینی و توصیه های ائمه اطهار در خصوص احترام به والدین و تکریم پیران و سالمندان اشاره کرد و اظهار داشت :یکی از وظایف مهمی که بر عهده سازمان بهزیستی نهاده شده است بحث نگهداری و ارایه خدمات به سالمندان است که با توجه به وجود 137 هزار سالمند در جمعیت استان بخشی از آنان در  مراکز نگهداری سالمندان که تحت پوشش بهزیستی می باشند ،نگهداری می شوند .
وی ادامه داد : علاوه بر نگهداری سالمندان در مراکز ، تعدادی از سالمندان در سراسر استان نیز وجود دارند که مستمری بگیر بهزیستی می باشند و خدمات لازم به آنها ارایه می شود .

دکتر عباسی ارایه خدمات توسط تیم سیار به سالمندان را بخشی دیگر از اقدامات بهزیستی برای سالمندن برشمرد و گفت : بطور کلی هدف سازمان بر این است که بهزیستی با توجه به شرایط عاطفی به سالمندان در کنار خانواده خدمات ارایه نماید.

دکتر تکلو معاون پشتیبانی و منابع انسانی  استانداری نیز در این همایش گفت : به گفته پیامبر اکرم (ص) پیران پیامبرا ن هر امت  در جامعه محسوب می شوند .
وی افزود : با توجه به جایگاه سالمندان در اعتقادات و آموزه های دینیمان  تکلیف ما برای تکریم و احترام به سالمندان بسیار روشن است و باید از کسانی که راه گشای جوانان می باشند به درستی نگهداری کرد .
وی با اشاره به اینکه سالمندان امروز، خدمتگزاران دیروز به حساب می آیند اظهار داشت : تجربیات گرانقدر این افراد مشکل گشای بسیاری از معضلات و مشکلات ما در جامعه می باشد.
در این همایش حجت الاسلام آموزش و دکتر ضرابی هم به ترتیب به بیان سخانی در خصوص سفارشات دینی و مذهبی برای تکریم پیران و بهداشت و سلامت سالمندان در جامعه پرداختند.
گفتنی است در پایان این همایش که با برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود از جمعی از سالمندان بازنشسته سازمان  و مدیران مراکز سالمندان با اهدا لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.