نشست بررسی «خانواده و چالشهای پیش روی آن» با حضور پرسنل ستاد مرکزی اداره کل بهزیستی استان کرمان و پرسنل بهزیستی شهرستان کرمان وپرسنل مراکز تحت مدیریت و نظارت بهزیستی شهرکرمان به همت معاونت امور اجتماعی ،دفتر آسیبهای اجتماعی در محل سالن اجتماعات شهید نشاط برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در این نشست که به منظور بررسی آسیبهاو چالشهای پیش روی خانواده  برگزار شد ، حجت الاسلام جلالی مدرس حوزه علمیه قم و دارای مدرک دکترای روانشناسی  به اهمیت موضوع خانواده و چالشهای پیش روی آن پرداخت و گفت : نگاه اسلام  ، به خانواده و نگاهی قدسی و  معنوی است  و  خانواده از جایگاه والایی نزد خداوند برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه ارتباطات در خانواده باید فعال باشد گفت :آموختن مهارتهای زندگی به فرزندان کمک خواهد کرد تا در مقابل آسیبها و چالشهایی که در جامعه وجود دارد بدرستی تصمیم بگیرند .
حجت الاسلام جلالی کم کردن فاصله بین سن بلوغ جنسی و بلوغ اجتماعی در فرزندان را عامل دیگری برشمرد که به تبع آن می توان زندگی سالم و بدور از چالش داشت و افزود : خانواده پایدار خانواده ای اعتقاد محور است که پایه های آن بر اساس اعتقادات دینی محکم شده است .
این مدرس دانشگاه در ادامه به تحلیل چالشهای موجود در خانواده ها پرداخت و به سوالات حاضرین پاسخ گفت .
شایان ذکر است دکتر عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نقش خانواده در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: پرسنل بهزیستی نیز در کنار انجام وظایف اداری خود باید با شرکت در این نوع نشستها و استفاده از نظرات متخصصین این امور ، به خانواده خود نیز توجه نمایند.
وی خاطر نشان کرد ، با این هدف برگزاری این گونه نشستها و جلسات مهارتی – تخصصی را برای استفاده پرسنل زحمت کش بهزیستی برنامه ریزی کردیم.