همزمان با فرا رسیدن 12 آذرماه روز جهانی معلولین و هفتمین  روز از ماه محرم  همایش عاشورایی معلولین کرمان با حضور جمع کثیری از معلولین کرمان در محل سالن امام حسین (ع)  آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان دراین مراسم که با حضور مدیر کل بهزیستی و رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان و جمع کثیری  از مسئولین استانی ،معلولین و خانواده هایشان برگزار شد ،دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به وجود 33457 معلول تحت پوشش بهزیستی در استان کرمان گفت: از این تعداد 10285 نفر معلول جسمی و حرکتی و 583 معلول ضایعه نخاعی می باشند .
وی با تأکید برفراهم آوردن امکانات و شرایط لازم جهت حضور معلولین در جامعه افزود: بهزیستی به منظور ارایه خدمات به معلولین سراسر استان درحال حاضر دارای 9 مرکز توانبخشی معلولین جسمی و حرکتی و 46 مرکز توانبخشی معلولین می باشد که خدمات تخصصی  لازم را به آنان ارایه می نمایند .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان اظهار داشت : در استان کرمان تعداد 5 انجمن صنفی ویژه معلولین جسمی و حرکتی وجود دارد و بهزیستی در سال گذشته و 6 ماه ابتدای سال 90 تاکنون 306106 عدد وسیله توانبخشی و کمک توانبخشی به معلولین تحویل داده است.
دکتر عباسی با اشاره به پرداخت قریب 27 میلیارد ریال یارانه در سال گذشته و 6 ماه اول امسال به تشکل های صنفی ،موسسات خیریه و مراکز توانبخشی معلولین در کرمان یاد آور شد : بهزیستی کرمان سالانه 4 میلیارد تومان مستمری به معلولین پرداخت می کند.
مدیر کل بهزیستی در ادامه به اجرای طرحcbr  در سطح استان اشاره کرد و افزود: طی سال 89 و 6 ماه نخست سال 90 تعداد 5671 نفر معلول جدید از طریق اجرای این طرح شناسایی شده اند .
وی با پرداختن به افتخارات ورزشی کسب شده توسط معلولین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ورزشکاران معلول کرمانی 4 مدال جهانی کسب کرده و 6 سهمیه حضور در بازیهای پارالمپیک را از آن خود کرده اند و 12 نفر از آنان به تیمهای ملی مختلف معلولین راه یافته اند .
دکتر عباسی کمک به فراهم شدن شرایط لازم جهت تحصیل معلولین را از دیگر وظایف بهزیستی عنوان کرد و گفت :هم اکنون 421 دانشجوی معلول و 3333 دانش آموز معلول از حمایتهای مستمر و موردی بهزیستی بهره مند می شوند.
وی عوامل ژنتیکی و محیطی مانند سوانح رانندگی ،سقوط از بلندی و … را از دلایل عمده معلولیت در استان کرمان عنوان کرد گفت: بیشترین گروههای معلولین در استان کرمان معلولین ذهنی و جسمی حرکتی می باشند.
مدیر کل بهزیستی به اجرای طر حهای پیشگیری از معلولیتها توسط بهزیستی اشاره کرد و افزود : بهزیستی به منظور جلوگیری از بروز معلولیتها طرحهایی چون غربالگری شنوایی ،بینایی سنجی ،مشاوره ژنتیک و … را انجام می دهد .
دکتر عباسی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین گفت : حضور معلولین در جامعه  منوط به همکاری تمامی نهاد ها و دستگاههای  دولتی است.
وی با تقدیر از رسانه ها و صداو سیمای مرکز کرمان به لحاظ پرداختن به مسایل معلولین و معرفی توانمندی ایشان خواستار تداوم این روند شد.
گفتنی است در ادامه این مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی ویژه ماه محرم همراه بود از معلولین موفق،مدیران و مراکز توانبخشی موفق تجلیل شد.