همایش فرهنگی هنری مهدهای کودک سراسر استان کرمان با رویکرد مسایل دینی توسط بهزیستی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان، این همایش با حضور دکتر عباسی مدیرکل بهزیستی ،شمس الدینی مدیر کل اجتماعی استانداری ،مهدیزاده کارشناس کودک و تربیت دینی حوزه علمیه قم ،مربیان و مسئولین مهدهای کودک از سراسر استان برگزار شد.

در این همایش یک روزه دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تولد حضرت زهرا (س) ،روز زن و تولد بنیانگذار انقلاب گفت : آنچه که

امروز پس از  گذشت 31 سال  از انقلاب در نظام جمهوری اسلامی  شاهد آن هستیم برگرفته از اندیشه ها و رهنمودهای  امام راحل است  که باید در زندگی اجتماعی فرزندانمان از آنها بهره بگیریم.

 

وی در ادامه به  اهداف و برنامه های تعیین شده سازمان در خصوص مهدهای کودک پرداخت و افزود: در جلسات متعددی که در استان و کشور درباره  مهدهای کودک برگزار شده  به مسایل آموزشی تأکید فراوان شده است.
مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تأکید بر اینکه از ساعات کاری کودکان در مهدهای کودک باید بیشترین بهره را برد ،اظهار داشت : با برنامه ریزی دقیق باید کودکان را از دوران کودکی با آموزه های دینی آشنا کرد تا در کشوری که تنها کشور شیعه دنیا به حساب ِمی آید از دوران کودکی در مباحث اسلامی سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه شکل گیری شخصیت کودکان از همان دوران کودکی صورت می گیرد، از مسئولین مهدهای کودک خواست تا با استفاده از مباحث علمی در تعلیم وتربیت و در واقع شکل گیری شخصیت کودکان نهایت تلاش صورت گیرد.
د ر ادامه این همایش شمس الدینی مدیر کل حوزه اجتماعی استانداری نیز خطاب به مربیان مهدهای کودک گفت : در شرایط امروز که کودکان وقت زیادی را در مهدهای کودک سپری می کنند شما مربیان تکمیل کننده وظایف مادران هستید.
وی با اشاره  به اینکه تعلیم و تربیت در این دوران مانند نقشی است که بر سنگ کنده می شود ، افزود:در مهدهای کودک باید از متخصص ترین و عالیترین افراد استفاده کرد.
شمس الدینی با اشاره به اینکه باید کودکانمان را از همان دوران کودکی با مسایل و مباحث دینی آشنا کنیم اظهار داشت : با ید با همکاری بهزیستی و نهادهای مربوطه نظارت دقیقی بر مهدهای کودک صورت گیرد.

مهدیزاده کارشناس کودک و تربیت دینی حوز ه علمیه قم دیگر سخنران این همایش به بیان رویکرد ها و مباحث جدی آموزش در مهدهای  کودک و پیش دبستانیها  پرداخت و گفت : با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری بر بصیرت دینی کودکان با توجه به حد سنی باید انقلاب فرهنگی  را  از سنین پایین آغاز کرد .
وی با بیان اینکه در مهدهای کودک باید با کودکان به چشم دانشمندان کوچک نگاه کرد ،اظهار داشت : امروز مهدهای کودک مدرسه زندگی اند که مربیان با ید خالصانه آماده پاسخگویی به پرسشهای فلسفی کودکان باشند.
گفتنی است این همایش با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با مسایل دینی توسط کودکان در رده های سنی مختلف همراه بود.