همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثٍارالله استان ،سرهنگ ابوالحسنی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ،سرهنگ یزدی جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس و سردبیر نشریه ثار ا… ، دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی و جمعی از  پرسنل سازمان بهزیستی برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان، در این همایش دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی  به بیان دستاوردهای 8 سال دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت : دوران جنگ تحمیلی فرصت های ارزشمندی بود که در آن زمان پایه ها و بناهای انقلاب اسلامی مستحکم تر و مقاوم تر شد .
وی افزود : اگرچه در دوران دفاع مقدس ما رزمندگان و عزیزان زیادی را از دست داده ایم اما این جانفشانی ها موجب آن شد که در هر برهه از زمان دشمن متوجه باشد که جنگ با ایران کار سخت و دشواری است .

مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت : رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام تا بدانجا بود که به فرموده مقام معظم رهبری امروز رشادتهای رزمندگان در آن دوران در حال صدور به اقصی نقاط جهان می باشد .

وی در ادامه به بیان امکانات ، تجهیزات و حمایتهای دیگر کشو رها از عراق برای مقابله با ایران در طول 8 سال دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت : اگر چه در تمام این دوران دشمن با تمام قوا بر علیه ایران به پا خاست اما اعتقاد ایرانيان به خدا و ائمه اطهار و همچنین پیروی آنها از امام خمینی (ره ) تا بدانجا بود که با دست خالی و کمبود امکانات در مقابل تمامی دشمنان اسلام پیروز شدند .

در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین محسن زاده جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان  نیز گفت : مدتها دشمنان اسلام تلاش کردند تا نقش دین را از زندگی انسانها محو کنند اما در زمانی که تلاشها برای حذف دین زیاد بود ،شخصی که پیامبر و آل  او وعده حضورش را می دادند یعنی امام خمینی (ره ) وارد عرصه اجتماعی شد و انقلاب اسلامی شکل گرفت .
وی با بیان اینکه از ابتدا بسیاری با انقلاب اسلامی مشکل داشتند افزود : دشمنان اسلام از همان ابتدا به منظور تفرقه افکنی بین مسلمانان ایران با همه ظرفیت آهنگ جدایی طلبی ایران را سر دادند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند .
وی با اشاره به اینکه شواهد تاریخی گواه بر آن است که دشمنان ايران اسلامي در سه تا پنج دهه  طراحی کرده بودند که با بهره گیری از جریانات قومی ، ایران را تجزیه کنند  افزود : حضور امام (ره) فتنه ها و جریانات جدایی طلبی را خنثی کرد و همزمان با این جریانات دشمن به کودتا و ترور در ایران اسلامی روی آورد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان  از دوران دفاع مقدس تحت عنوان دوران حماسه و عرفان یاد کرد و اظهار داشت : دشمن با بهره گیری از ظرفیتهای جهانی استکبار 37 کشور را بر علیه ایران وارد جنگ  کرد اما رزمندگان اسلام که به گفته امام علی ( ع) اولیا  ا..  بودند ، در جبهه ها ي حق علیه باطل با نثار جان خویش از اسلام دفاع کردند .
سرهنگ یزدی رزمنده دوران دفاع مقدس دیگر سخنران این همایش بود که به بیان خاطرات خود در دوران 8 سال دفاع مقدس پرداخت .

 

وی با اشاره به اینکه به زعم استکبار ،  انقلاب اسلامی هیچ گاه نباید رخ می داد  گفت : پس از شکل گیری انقلاب اسلامی آمریکا و استکبار به برنامه ریزی برای مقابله با انقلاب اسلامی پرداخت که در این میان عراق نزدیکترین کشور برای آغاز جنگ با ایران بود .
وی با بیان اینکه در200سال گذشته  20بار عراق با ایران بر سر اروند رود وارد جنگ و درگیری شده است، اظهار داشت : عراق از سال 59 بنا را بر نابودی انقلاب اسلامی و تسخیر ایران نهاد و با همکاری کشورهای بیگانه و آمریکا تمام قوای نظامی و مالی خود را بر شکست ایران گذاشت .
سردبیر نشریه ثارالله افزود : به حول و قوه الهی ایران در این نبرد 8 ساله که 30 کشور به صورت مستقیم با آن وارد جنگ شده بود با کمترین امکانات و تجهیزات در مقابل باطل ایستاد و توانست سربلند از این جنگ بیرون آید.
سرهنگ یزدی گفت : در طول 8 سال دفاع مقدس سازمان ملل تنها 13 قطعنامه صادر کرد و ما را به بردباری و صبر حواله می داد  اما در جنگ 6 ماهه ای که عراق با کویت داشت 19 قطعنامه صادر کرد و این نشان دهنده آن است که ایران اسلامی تنها در مقابل دشمنان اسلام ایستاد .
این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد تا و قتی که در فضای جمهوری اسلامی قرار داریم برای دشمنان اسلام  فرقی نمی کند که از چه حزب و دسته ایم  بلکه به صرف هویت دینی مان و بواسطه خدمت گزاری به نظام جمهوری اسلامی محکوم به فنا هستیم .

گفتنی است در پایان این همایش که با برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود از پرسنل رزمنده ،آزاده ،جانباز، خانواده های شهدا و ایثارگران با اهدا لوح یادمان تجلیل شد.