اگر چه چشمهایشان نمی دید اما در چشمهایشان می شد دنیا را دید و اگر چه نابینا  و کم بینا خطابشان می کردیم اما چشم دلشان آنچنان بینا بود که باور ندیدن ظاهری شان سخت بود ،دنیای چشمانشان پر از امید ،استقامت و استواری بود و تبسمی که بر لبانشان نقش بسته بود، نوید زندگی می داد .امروز همه در سالن اجتماعات بهزیستی جمع شده بودند تا در مراسمی که به مناسبت روز جهانی عصای سپید نام نهاده شده بود، شرکت کنند . البته ناگفته نماند فرصتی هم برای بیان حرفها و درد دلهایشان دیده بودند . زیرا آنچنان با تب و تاب از فعالیتها و کارهای روزانه شان سخن می گفتند که به راحتی  روند طبیعی زندگی پر جنب و جوش و اجتماعی را می شد از حرفهایشان فهمید .

بالاخره مراسم شروع شد و اینجا بود که با سکوتشان  هم نگاه کردند ،هم شندیدند ،هم حس کردند و هم لبخند رضایت بر لبانشان نقش بست.

ابتدای مراسم با تلاوت آیات کلام الله وحی با صدای یکی از روشندلان آغاز شد. سپس دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان ضمن قرائت پیام دکتر اسفندیاری سرپرست بهزیستی کشور به مناسبت رو ز جهانی عصای سپید به تشریح اقدامات بهزیستی برای این گروه از جامعه هدف بهزیستی پرداخت و با تمام وجود در قالب الفاظ، شادی و شعف خود را از حضور در جمع افراد نابینا و کم بینا بیان کرد .
وی با بیان اینکه تعداد کل نابینایان و کم بینایان استان 1316 نفر می باشد افزود : این تعداد از افراد اگرچه نابینا و کم بینا نامیده می شوند اما حضور فعالانه و موثرشان در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست .
وی اظهار داشت : بهزیستی  تمام توان خود را برای کمک به معلولین استان بکار گرفته و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
دکتر عباسی در ادامه به تشریح برنامه ها و اقدامات آموزشی  ویژه نابینا یان و کم بینایان پرداخت و گفت : 1 مرکز دولتی آموزشی و توانبخشی ویژه نابینایان کار سرویس دهی و ارایه خدمات آموزشی را به مددجویان انجام می دهد .
وی همچنین تعداد تشکلهای صنفی نابینایان را 2 انجمن در کرمان و سیرجان اعلام کرد و اظهار داشت :184 نابینای محصل و 89 نابینای دانشجو و 21 نفر نابینای فارغ التحصیل از دانشگاه در استان وجود دارد .
مدیر کل بهزیستی استان کرمان ، کسب موفقیتهای علمی و ورزشی نابینایان را از افتخارات مهم استان برشمرد و افزود : نابینایان علاوه بر فعالیتهای ارزشمند اجتماعی و علمی با کسب موفقیتهای چون 11 مدال کشوری طلا ،نقره و برنز در  رشته های دو و میدانی بانوان نابینا ، 7 مدال کشوری طلا ،نقره و برنز در مسابقات پاورلیفتینگ آقایان و حضور 3 نابینا در تیمهای ملی جودو و گلبال  افتخاراتی برای استان  به ارمغان آورده اند.
دکتر عباسی راه اندازی کتابخانه الکترونیک در سیرجان و ساخت 48 واحد مسکونی بر ای نابینان از طریق تعاونی مسکن نابینایان را از فعالیتهای مهم در حال انجام برای این گروه از جامعه هدف بهزیستی برشمرد.
وی پیگیری سازمان برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین در جامعه را از مأموریتهای مهم سازمان برشمرد و گفت : تاکنون اقدامات زیادی در این راستا انجام شده و فعالیتهایی نیز با همکاری دستگاههای دیگر به منظور اجرای کامل این قانون در دست اقدام می باشد.
دکتر عباسی پیشگیری از بروز معلولیتها را یکی دیگر از مأموریتهای مهم سازمان دانست و گفت : برا ی جلوگیری از نابینایی طرح پیشگیری از آمبلیوپی همه ساله به منظور سنجش بینایی کودکان4 تا 6 ساله اجرا می شود که در سال گذشته با معاینه 74291 نفر کودک از مجموع 98804 کودک 4 تا 6 سال استان در 2472 پایگاه مجری طرح  75 درصد از کودکان استان معاینه شده اند .
وی افزود : از مجموع این کودکان معاینه شده 2369 مبتلا به اختلالات بینایی بودند و 472 کودک نیز مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده اند، که اقدامات درمانی در خصوص این کودکان در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد در سال جاری نیز از اول آبانماه اجرای این طرح آغاز می شود تا در صورت وجود کودکی که بینایی اش  مشکوک بود اقدامات لازم جهت درمان آن صورت گیرد.
در ادامه این مراسم جهانداری عضو هیئت مدیره انجمن نابینایان استان به تشریح تاریخچه شکل گیری این انجمن و اقداماتی که تاکنون انجام شده پرداخت .
وی همچنین توجه به بحث رعایت قانون جامع حمایت از معلولین و فرهنگ سازی در جامعه جهت حضور نابینایان به اجتماع را از ضرورتهای مهم اقدامات  مسئولین در کمک به نابینایان برشمرد .
گفتنی است در پایان این مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط خود نابینایان همراه بود به 41 نفر از نابینایان موفق هدایایی به همراه لوح تقدیر اهدا شد و نماینده ای از نابینایان نیز به منظور تقدیر از خدمات دکتر عباسی برای پیگیریهای ویژه ایشان جهت انجام مناسب سازی محیطهای شهری ،تأمین مسکن و اشتغال معلولین با اهدا دسته گل از ایشان تجلیل نمود.