به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان مراسم بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان  ،در شهرستان رفسنجان ،با حضور مدیر کل بهزیستی  ، جمع کثیری از ناشنوایان سراسر استان ،تعدادی از روسای ادارات شهرستان ها و فرماندار شهرستان رفسنجان برگزار شد.
در این مراسم دکتر عباسی مدیر کل بهزیستی استان کرمان با گرامیداشت 8 مهر روز جهانی ناشنوایان به ارایه گزارشی از افتخارات و موفقیتهای کسب شده توسط ناشنوایان در استان پرداخت و گفت : هم اکنون تعداد 3834 ناشنوا و کم شنوا از خدمات بهزیستی در استان کرمان بهره مند می شوند.

 

 

وی به اجرای موفق طرح غربالگری شنوایی نوزادان در استان اشاره کرد و افزود:تعداد 12125 نوزاد در 6 ماه اول سال جاری در 9 پایگاه غربالگری بهزیستی معاینه شده اند که از این تعداد 38 نوزاد مشکوک به عارضه ناشنوایی تشخیص داده شده اند که اقدامات درمانی در این خصوص در حال انجام می باشد .

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با مقدم دانستن امر پیشگیری بر درمان از خانواده ها خواست تا برای معاینه نوزادان خود حداکثر در سه ماهه اول تولد جهت سنجش شنوایی به مراکز شنوایی سنجی بهزیستی مراجعه  کنند .
وی با تاکید بر انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج گفت : برای جلوگیری از بروز انواع معلولیتها می بایست علاوه بر انجام آزمایشات و مشاوره ژنتیک از ازدواج های فامیلی به شدت جلوگیری کرد .
وی به ازدواج 15 ناشنوا در سال 88و سه ماهه اول سال 89 ،پذیرفته شدن 10 نفر از ناشنوایان در مراکز آموزش عالی ، فارغ التحصیل شدن دو نفر دیگر از دانشگاه و ایجاد اشتغال برای 9 نفر از ناشنوایان اشاره کرد و گفت : علاوه بر این  تیم والیبال دختران ناشنوای کرمان در سال 88 قهرمان کشور شد.
مهندس امینی فرماندار رفسنجان نیز با گرامیداشت این روز از دکتر عباسی  به واسطه انجام فعالیتهای مضاعف برای توانمند سازی معلولان تقدیر کرد و گفت : مدیر کل بهزیستی مدیری توانمند و ولایت مدار است که از زمان تصدی مدیریت در بهزیستی تمام همت و تلاش خود را ارتقا همه جانبه سطح زندگی معلولان قرارداده است .