عصر پنج شنبه 30 تیرماه ششمین روز از هفته بهزیستی گلزار شهداء شهر کرمان دردامنه کوههای صاحب الزمان حال و هوای دیگری داشت ، چرا که جمع کثیری از مدیران و مسئولان و پرسنل ستاد مرکزی بهزیستی استان و اداره بهزیستی شهرستان کرمان به همراه تعدادی از مددجویان تحت حمایت این اداره کل برای تجدید پیمان با آرمانهای بلند شهداء و گلباران و عطر افشانی قبور مطهر این شاهدان شهید،  مشتاقانه خود را به ورودی مهدیه صاحب الزمان رسانده بودند.

عقربه های ساعت 17:30 را نشان می داد که دکتر عباسی مدیرکل بهزیستی استان به همراه سردار حسنی سعدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان درحالی که خانواده شهید حمید ایرانمنش آنها را همراهی می کردند به جمع پرسنل بهزیستی ملحق شدند .
بچه های شورای فرهنگی و بسیج اداره کل شاخه های گل و بطریهای گلاب را بین حاضرین توزیع کردند . صفوف مرتب شد و آنگاه برای حضور بر بالین شهداء از پله ها پایین آمدند .

بعضی ها در همان ابتدای ورود به آرامگاه شهداء درحالی که قطرات اشک بر صورتشان نقش بسته بوددر گوشه ای بربالین شهیدی نشسته و برای خود خلوتی ساختند . خلوتی معنوی که شاید از ابتدای هفته بهزیستی و اعلام برنامه این روز ، انتظارش را می کشیدند.

دستهای مددکار و دلهای عاشق با گلاب  ،غبار را از سنگ مزار شهداء می شست و دستهایی خدمت رسان و شیدا شاخه های گل تقدیم شهید خفته می کرد.

عطر افشانی و گلباران که به پایان رسید همه بر بالین آرامگاه شهیدی جمع شدند که نام « سردار شهید حمید ایرانمنش » بر آن نقش بسته بود.
یکی از میان پرسنل پرسید این آرامگاه حمید چریک نیست ؟
و دیگری گفت : آری این آرامگاه سردار شهیدحمید چریک است .
قرائت قرآن مجید با صدای زیبای آقای غلامرضا چمک از پرسنل نابینای بهزیستی که در فضای گلزار شهداء شهر کرمان پیچید ، پژواکی خوش از جانب گوههای سر به فلک کشیده صاحب الزمان دریافت کرد.

حالا دیگر خانواده شهدایی که در این بعدظهر پنج شنبه به یادماندنی برای دیدار با عزیزان شهیدشان به گلزار شهداء آمده بودند به جمع مان اضافه شده بودند و فضا بیش از پیش روحانی و معنوی شده بود.
تلاوت قرآن که تمام شد ، قاری شروع به خواندن دعای تعجیل در فرج امام زمان (عج ) با صوتی زیبا نمود و حاضران رو به قبله دستها را به آسمان بلند کردند .
خواندن شعری در وصف شهید برنامه دیگری بود که اجرا شد. آنگاه دکتر عباسی در جایگاه قرار گرفت و از شهداء گفت و از وظیفه سنگینی که بازماندگان از شهداء و نسلهای بعد از شهداء بر دوش خود دارند .

او خون مطهر شهداء را بیمه نامه و ضامن بقاء و تداوم انقلاب اسلامی ایران دانست و پایبندی به میثاق با شهداء ،انس با قرآن و عمل به آن ، پیروی از سیره و روش ائمه اطهار و اقامه نماز را سپر محافظ همه در مقابل طوفانهای تند و مخرب آسیب اجتماعی ، ناهنجاریها و جنگ نرم دشمنان اعلام کرد.

 

دکتر عباسی وظایف همه را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء و ارج نهادن به خانواده معظم شهداء دانست و گفت: خانواده شهداء اسطوره های صبر و مقاومت هستند که در فراق عزیزان و جوانانشان صبوری پیشه کردند تا مبادا دشمنان از بی قراری ایشان سوء استفاده تبلیغاتی نمایند.
وی  از اعتقاد عمیق قلبی خود و مجموعه بهزیستی استان کرمان به شهداء و پایبندی تمام و کمال به آرمانها و ارزشهای والای انقلاب و شهداء انقلاب و دفاع مقدس گفت و اظهار داشت به همین دلیل قدردان و خادم خانواده معظم شهداء هستیم .

دکتر عباسی کمترین کار خود و همکارانش را زنده نگه داشتن یاد و نام شهداء از طریق نامگذاری ساختمانهای بهزیستی به نام ایشان عنوان کرد و افزود : تقدیر از خانواده معظم شهداء دیگر وظیفه سربازان گمنام عرصه رفاه اجتماعی در کنار انجام وظایف اداری است.

او از نامگذاری دو ساختمان جدید بهزیستی در شهر کرمان بنام شهید ارشاد و شهید حمید ایرانمنش معروف به « حمید چریک » در هفته بهزیستی خبر داد و گفت : این ادای دینی بسیار ناجیز از سوی کارکنان بهزیستی دراستان کرمان بود.

آنگاه سردار حسنی سعدی یادگار دوان دفاع مقدس و آزاده سرافراز کرمان که رسیدگی به امور خانواده های شهداء و ایثارگران کرمانی را برعهده دارد با تقدیر از اقدام تأثیر   گذار و ارزشی بهزیستی در نامگذاری ساختمانهای خود بنام شهداء گفت :با انجام اینگونه  اقدامات است که یاد و نام شهداء هرگز از جامعه اسلامی – انقلابی ما حذف نمی شود.

حالا ساعت 18:30 بود و نسیم خنکی که از دامنه کوههای صاحب الزمان می وزید از شدت گرمای هوا کم کرده بود که دکتر عباسی و سردار حسنی سعدی از خانواده شهید حمید ایرانمنش دعوت کردند تا به جایگاه بیایند و آن سه خانمی که از ابتدای مراسم پرسنل بهزیستی را همراهی می کردند آرام از جمع جدا شدند و بالای آرامگاه « حمید چریک » قرار گرفتند.
لوح سپاس بهزیستی استان کرمان توسط دکتر عباسی تحویل همسر و دختران شهید شد و تاج گل نیز بر سنگ مزار شهید ایرانمنش قرار گرفت .
برنامه معنوی عطر افشانی و گلباران قبور شهداء شهر کرمان توسط پرسنل بهزیستی ستاد استان و شهرستان کرمان تمام شده بود و افراد در حال برگشت بودند، آخرین اشعه های خورشید بر دامنه کوههای صاحب الزمان ردّی از سرخی را ایجاد کرده بود ،  رنگی که آدمی را به یاد خون سرح همه شهیدانی می اندازد که با نثار خون خود درخت اسلام و انقلاب را آبیاری کردند . باشد که همه ما باغبانان و حافظان خوبی برای این درخت مقدس که با خون عزیزانمان و سوز دل پدران ، مادران ، همسران و فرزندان ایشان به بار نشسته است، باشیم .