به مناسبت هفتمین روز از دهه فجر ،روز انقلاب اسلامی ،استحکام خانواده و منزلت زن  ،اولین همایش فرزند پروری با همت سازمان بهزیستی کرمان در محل سالن اجتماعات نیلوفر ستاد مرکزی برگزار شد .به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی استان کرمان در این همایش  که با حضور پرسنل بهزیستی ،و پرسنل زن دیگر ادارات برگزار شد محمود حدادیان معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان،طی سخنانی  با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه والدین برای رسیدن به  بنیان خانواده ای محکم ،تربیت صحیح فرزندان می باشد، گفت :کودکان امانت هایی  الهی هستند که دارای ظرافت و لطافت خاصی می باشند .

جانشین مدیر کل بهزیستی استان کرمان افزود : در دین مبین اسلام توصیه ها و رهنمودهای فراوانی درباب توجه به تربیت فرزندان شده است که باید با تکیه بر آنها  و با استفاده از علم روز در مسیر ساختن جامعه ای سالم از آنها استفاده کرد .
معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان بهزیستی استان کرمان با اشاره به نقش مهم زنان در انقلاب اسلامی و افزایش جایگاه خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت : توجه به جایگاه و منزلت واقعی زنان در اجتماع پس از انقلاب موجب شده تا پایه ها و بنیان خانواده در ایران اسلامی مستحکم تر شود .

 

آزیتا سعیدی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی و مشاور مدیر کل در امور بانوان نیز در ادامه این همایش ایام ا.. دهه فجر را فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به نقش زنان و خانواده در تداوم انقلاب  دانست و گفت : نامگذاری یک روز به عنوان منزلت زن در ایام دهه فجر  انقلاب نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به خانواده و زن است .

در ادامه این همایش دکتر مجتبی شجاعی محقق و مدرس این دوره به تشریح تربیت فرزندان صفر تا 6 سال پرداخت و گفت : فرزند پروری دهمین کار سخت در دنیا به حساب می آید که باید با دقت و ظرافت خاصی به آن توجه شود .
وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم در تربیت فرزندانمان به موفقیت صدرصدی فکر کنیم افزود : اگر چه نمی توان در تربیت صحیح فرزندانمان به نقطه ایده آل صد درصدی رسید اما می توان به این فکر کرد که به جای راه رفتن فرزندمان بر روی یک خط به او یاد دهیم که خود را در جاده حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه نیازهای فرزندانمان محدود و خواسته هایشان نامحدود است گفت: فرزندان ما نیازمند عشق و محبت هستند که باید آنها را بشناسیم و بدانیم در چه موقعیتی قرار دارند و نباید انتظار آن را داشته باشیم که هرچه ما می خواهیم اتفاق بیفتد .
وی در ادامه به تشریح دوره های مختلف تربیت فرزند تا شش سالگی پرداخت .